۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۹۴۵۷۰
رییس پژوهشکده مهدویت:

منتظران ظهور از معصیت دوری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت با بیان این‌که غیبت امام زمان(عج) از حکمت‌های الهی است، گفت: کسانی که منتظر ظهور هستند از گناه و معصیت دوری کرده و برای ظهور حضرت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
حجت الاسلام مسعود پور سيد آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسید آقایی رییس پژوهشکده مهدویت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج)، گفت:‌ غیبت امام زمان(عج) پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) از حکمت‌های الهی بود.

وی پاسداری از دین را ویژگی‌های امامان معصوم(ع) دانست و ابراز کرد: در زمان غیبت نیز این امور از سوی امام غایب انجام گرفته و محقق می‌شود.

رییس پژوهشکده مهدویت با اشاره به دوران امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: دشمنان به دنبال شهید کردن امام یازدهم بودند و پس از ایشان نیز قطعا جانشین آن حضرت را به شهادت می‌رساندند.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی ادامه داد: از این رو امام دوازدهم غایب از نظرها شد و فلسفه غیبت بر اساس شرایط موجود شکل گرفت.

وی تربیت شاگردان را از دیگر ویژگی‌های امامان معصوم(ع) برشمرد و گفت: امامان معصوم(ع) همیشه به تربیت شاگردانی برای تبیین کردن مسائل دینی به مردم اهتمام داشند.

رییس پژوهشکده مهدویت آماده شدن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) را مورد توجه قرار داد و افزود: کسانی که منتظر ظهور هستند از گناه و معصیت دوری کرده و برای ظهور حضرت از هیچ تلاشی دریغ ندارند.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی ادامه داد: شیعیان در دوران غیبت وظایف سنگینی دارند و برای ظهور باید به این وظایف به درستی عمل کنند.

وی بر ضرورت پایبندی به میثاق خود با امام زمان(عج) تأکید کرد و گفت:‌ در این روز که آغاز ولایت و امامت امام عصر(عج) است باید به عهد و پیمان خود با ایشان نظر کرده و به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

رییس پژوهشکده مهدویت تأکید کرد: وظایف منتظران در دوران غیبت بیش از دوران ظهور امام زمان(عج) است، از این رو باید تکالیف خود را در دوران غیبت مورد توجه قرار دهیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات