۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۴۶۰۰
مدیر مدرسه علمیه امام صادق اصفهان:

اهل سنت از تکفیری‌ها برائت می‌جویند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خطاط گفت: تکفیری ها علمدار دشمنی با اهل بیت(ع) هستند و جالب این که بیشتر سنی ها هم آنها را قبول ندارند.
حجت الاسلام خطاط

حجت الاسلام عبد الامیر خطاط، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به ضرورت گرامیداشت نهم ربیع گفت: آنچه که مسلّم است و از نظر تاریخی نیز در آن شکی نیست، این روز آغاز ولایت حضرت حجت بن الحسن(ع) است و این از مسلّمات است و شیعه به در گرامیداشت این روز تاریخی مسرور است.

وی در ادامه با توجه به اعمال و رفتاری که از سوی بعضی افراد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سوژه دشمن شدن با هر عمل و رفتاری حرام است و انجام گناه نیز در هر شرایطی و هر روزی و با هر عنوانی که بیاید از سوی خداوند و اهل بیت رد شده است.

حجت الاسلام خطاط پیرامون اهمیت این مسأله افزود: اگر کسی حتی عبادتی انجام دهد که هیچ شکی در آن نباشد و آن عبادت وسیله ای شد برای ضربه خوردن از دشمن، انجام این عبادت صحیح نیست، چه رسد به جلساتی که با نام اهل بیت(ع) تشکیل می شود و در آن گناه انجام می گیرد و موجب تفرقه و شکاف بین صفوف مسلمین می شود.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) با اشاره به برنامه بلند مدت دشمن برای ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان اظهار داشت: این برنامه های تفرقه انگیز را دشمن در بین هردو گروه، چه شیعه و چه سنّی رواج داده و از آن برای انجام مقاصد خود استفاده می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه رخنه دشمنان اسلام را در بین اهل سنت یادآور شد و گفت: متأسفانه این مسائل تفرقه برانگیز بین هر دو گروه، به خصوص اهل سنت هم در حال ترویج است و در این بین، تکفیری ها علمدار دشمنی با اهل بیت(ع) هستند و جالب این که بیشتر سنی ها هم آنها را قبول ندارند.

وی در مسیر اهل بیت بودن را مهم ترین وظیفه شیعه بیان کرد و ابراز داشت: شکی نیست که بسیاری از دوستان اهل بیت(ع)، برای ابراز محبت نسبت به اهل بیت اسیر این دشمنی ها و بدعت ها می شوند، اما این محبان باید پا را از شعار فراتر نهند و به خواست اصلی اهل بیت(ع) که همان وحدت بین مسلمین است، سر تعظیم فرود آرند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) در پایان با اشاره به مستندات تاریخی مرگ خلیفه دوم، یادآور شد: نزدیک ترین تاریخی که می توان برای این مورد ابراز کرد، روزهای آخر ماه ذی الحجة است./939/ت302/س

 

ارسال نظرات