۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۹۴۶۶۲

تجلیل ‌از 10حافظ‌ برتر قرآن‌ در هشتمین ‌مراسم‌ تکریم ‌چهره‌های ‌قرآنی

خبرگزاری رسا - در هشتمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی 10 نفر از حافظان دارای مدرک درجه یک و دو حفظ قرآن تجلیل خواهند شد.
تجلیل ‌از 10حافظ‌ برتر قرآن‌ در هشتمین ‌مراسم‌ تکریم ‌چهره‌های ‌قرآنی
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقران الکریم، این سازمان دارالقرآن‌الکریم به عنوان متولی برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی در هشتمین دوره این مراسم از حافظانی که در هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مدرک درجه یک و درجه دو حفظ قرآن را کسب کرده‌اند، تجلیل می‌کند.

بر اساس این گزارش، در هشتمین دوره از مراسم تکریم چهره‌های قرآنی که اول اسفندماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، یک حافظ دارای مدرک درجه یک حفظ و 9 حافظ دارای مدرک درجه دو حفظ قرآن که بالاترین امتیاز را کسب نموده اند معرفی و تجلیل خواهند شد.

تجلیل از حافظان دارای مدرک درجه یک و درجه دو حفظ قرآن که این مدرک را از سازمان دارالقرآن‌الکریم و با شرکت در چندین آزمون شفاهی و کتبی دریافت می‌کنند، بر اساس مأموریت‌های سازمان دارالقرآن در راستای توجه به حفظ قرآن انجام می‌شود و این سازمان هر ساله از حافظانی که مدرک حفظ را در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ دریافت کرده باشند، تجلیل می‌کند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر اساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه 1384 و به منظور تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، در مراسم تکریم پیشکسوتان قرآنی علاوه بر اساتید و پیشکسوتان قرآنی بالای 50 سال و با سابقه‌ای بیش از 25 سال در امر آموزش قرآن، یکی از فعالان حوزه تصحیح قرآن نیز تکریم خواهد شد.

یادآور می‌شود، همچنین در این مراسم مؤوسسات قرآنی برتر کشور که مجوز فعالیت سازمان دارالقرآن‌الکریم را دارند نیز انتخاب و تجلیل می‌شوند./9598/
د102/ن
ارسال نظرات