۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۷۱۱
همزمان با نهم ربیع الاول؛

همایش بزرگ مهدویت در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نهم ربیع الاول همایش بزرگ مهدویت در آمل برگزار شد.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل شنبه شب در همایش بزرگ مهدویت که در سالن همایش های شهید رجایی اداره آموزش و پرورش آمل برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: باید تلاش کنیم تا فرزندانی تربیت کنیم تا پیروی شایسته برای امام زمان(عج) باشند.

 

وی با اشاره به این که بهترین سال تربیت فرزندان از سن هفت تا چهارده سالگی است، بیان داشت: علامه حسن زاده آملی فرموده است فرزندان را خداوند منان برای ما پاک آفریده است که ما نباید بگذاریم تبعات جامعه فرزندان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که نمی شود به زور چیزی را بر فرزندان خود تحمیل کنیم و باید تلاش کنیم تا به راحتی با آنان ارتباط داشته باشیم، ادامه داد: کنترل فرزندان با وجود امکانات و ابزارهای ارتباط جمعی سخت است ولی خانواده ها باید دقت ارزنده ای در این راستا داشته باشند.

 

حجت الاسلام رمضانی، اضافه کرد: تربیت فرزندان تنها به تهیه مایحتاج لازم زندگی آنان نیست که باید به بعد جسمانی و روحانی آنان توجه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که انسانی که می خواهد به مراتب والا در نظام هستی دست پیدا کند باید تلاش ارزنده ای در این راستا داشته باشد، گفت: اگر می خواهیم پرواز کرده و به اوج برسیم حتما باید اهتمام خود را به بهترین نحو ممکن در اجرای تعالیم والای دینی مصروف داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که یک بال پرواز ما بندگی خداوند منان بوده که شامل اعمال نیکو و صالح می شود، بیان داشت: بال دیگر معرفت و علم و دانش است که باید این دو را در کنار همدیگر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره سخنی از آیت الله بهجت(ره)، گفت: برای استجابت دعا توبه از گناهان واجب است که همه ما باید در این خصوص همت شایسته ای داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، ادامه داد: اگر زبان ما خواستار ظهور امام عصر(عج) باشد ولی در عمل کارهای خوبی را انجام ندهیم فرج امام عزیزمان به تأخیر می افتد.

 

وی، اضافه کرد: انسان باید همواره مراقب اعمال خود باشد تا بدین وسیله در راستای تعالی و تکامل خود گام برداشته و بتواند خود را برای استقبال امام عصر(عج) آماده کند.

 

حمید محمدنسب، مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این همایش با بیان این که وظیفه ما ساختن انسان و تحویل امت به جامعه است، گفت: مأموریت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی براساس تعالیم والای قرآنی و سیره اهل بیت معصومین(ع) است که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

وی با اشاره به این که رضایت خانواده ها از تربیت قرآنی نشانگر عمق فطرت خداجوی آنان است، بیان داشت: دانش آموزان نمایندگان امام عصر(عج) هستند که باید به گونه ای تربیت شوند تا سرباز این امام همام باشند.

 

محمدنسب با بیان این که ما تئوری را تحویل دنیا دادیم که آنان را به چالش کشیدیم، خاطرنشان کرد: آرامش واقعی براساس تربیت مهدوی در جامعه وجود دارد که باید به درستی از آن بهره مند شویم./950/202/ع

ارسال نظرات