۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۴۷۳۸
کارشناس مسائل مذهبی:

ازدواج آگاهانه مهم ترین عامل در استحکام خانواده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س) گفت: ازدواج آگاهانه مهم ترین عامل در استحکام خانواده است.
حجت الاسلام رسول ملکيان اصفهاني

حجت الاسلام رسول ملکیان، کارشناس مسائل مذهبی همزمان با سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ازدواج آگاهانه را مهم ترین عامل در استحکام خانواده دانست و گفت: یکی از بزرگترین اتفاقات مهم پیش از بعثت رسول اکرم (ص) ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) بود که تقریباً همه منابع تاریخی به آن اشاره کرده اند.

 

 

وی به بیان سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی حضرت خدیجه (س) پرداخت و گفت: این بانوی گرامی جزو 4 شخصیت زن مهم در جهان انسانیت و مکتب های آسمانی است و به تأیید بسیاری از مورخان در دوران جاهلیت به القاب و کینه های نیکی چون طاهره مشهور بود.

 

حجت الاسلام ملکیان در خصوص سن حضرت خدیجه (س) هنگام ازواج توضیح داد و گفت: ازدواج پیامبر اکرم (ص) 15 سال قبل از بعثت صورت گرفت اما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و دشمنان اسلام تلاش بسیاری در جهت خدشه دار کردن این واقعه تاریخی داشتند.

 

 

این کارشناس مسائل دینی افزود: در خصوص سن حضرت خدیجه (س) نقل قول های متعددی وجود دارد که 25، 28، 30، 35 و 45 سال از جمله آنهاست و 25 سال به واقعیت نزدیک تر است لیکن دشمن با افزایش سن این بانوی بزرگ و ترویج آن در اذهان عمومی سعی در زیر سوال بردن این ازدواج مهم داشتند.

 

 

وی در ادامه گفت: حضرت خدیجه (س) بانویی مدیر و مدبر و تاجری معروف و بین المللی بود و با آگاهی کامل به درخواست ازدواج پیامبر اکرم(ص) پاسخ داد و همین خودآگاهی عامل شکل گیری یک زندگی موفق شد.

 

 

وی افزود: عشق و علاقه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه (س) به یکدیگر به اندازه ای بود که پیامبر (ص) تا زمان حضرت خدیجه (س) زن دیگری اختیار نکردند در حالی که این امر میان اعراب آن زمان رایج بود.

 

دشمنان برای ویران کردن جامعه، خانواده را نشانه رفته اند

 

حجت الاسلام ملکیان به اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: هد‌ف اساسی د‌ین اسلام، تربیت انسان‏ها و تامین سعاد‌ت بشر د‌ر‎ ‎تمام ابعاد‌ وجود‌ی و د‌ر تمام مراحل زند‌گی است، به همین جهت د‌ستورات تربیتی اسلام و فرهنگ حیات‎ ‎بخش اهل بیت‏(ع)، د‌قیقا د‌ر راستای پرورش فطری انسان‏ها، تد‌وین شد‌ه است و خد‌اوند‌‎ ‎متعال برای تربیت افراد‌ بشر، کانون پر مهر خانواد‌ه را بهترین محیط تربیتی انسان‎ ‎قرار د‌اد‌ه‌ است.

 

 

وی با اشاره به نقشه بیگانگان برای تزلزل بنیان خانواده خاطر نشان کرد: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی و سازنده جوامع بزرگتر است لذا اگر دشمن بخواهد کشوری را ضعیف کند و از منابع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی آن بهره ببرد باید بر فرد و خانواده سرمایه گذاری کند.

 


از نگاه توحیدی، زن و مرد با یکدیگر برابرند

 

این کارشناس مذهبی در بیان حقوق زن و مرد تأکید کرد: خداوند متعال پس از طراحی نظام آفرینش موجودی به نام انسان را در دو جنس مختلف و با حقوق متفاوت آفرید و اگر از این دیدگاه به زن و مرد نگاه کنیم با یکدیگر برابرند اما آنچه باعث ایجاد نفاق و اختلاف می شود نگاه زمینی به این ماجراست.

 

 

وی مطالعه کتاب "زن در آیینه جمال و جلال" علامه جوادی آملی را برای شناختن جایگاه زن در اسلام، پیشنهاد کرد و افزود: اگر زن و مرد بخواهند با حقوق اصلی خود آشنا شوند به رساله های توضیح المسائل مراجع مراجعه کنند.

 

 


حجت الاسلام ملکیان تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت آن در خانواده ها می تواند یکی دیگر از عوامل برای استحکام بنیان خانواده ها باشد./939/
ت302/ب

ارسال نظرات