۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۴۷۴۱
استاد حوزه علمیه بابل:

اختلاف و تفرقه راه تحقق اهداف دشمنان را می گشاید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که دشمنان اسلام ناب می خواهند امت اسلامی همواره در نزاع داخلی و منطقه ای باشند تا آنها اهداف خود را عملیاتی کنند، افزود: مسلمانان باید بدانند که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای ما نخواهد داشت و تنها مسیر را برای تحقق اهداف دشمن باز می کند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

حجت الاسلام محمد حسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: قرآن و پیامبر گرامی اسلام، محور وحدت در جهان اسلام است.

 

وی وحدت را از مسائل بسیار ضروری در دنیا اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که مستکبران عالم همه توان خود را در جهت اسلام ناب در منطقه و جهان به کار گرفته اند، تنها را پیروزی در برابر این توطئه ها وحدت و همدلی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل، اقدام ماندگار امام راحل در نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت را حرکتی ارزشمند و اثرگذار در جامعه جهانی دانست و تصریح کرد: اتحاد و همبستگی امت اسلامی از توطئه‌های تفرقه انگیز دشمنان جلوگیری می کند.

 

وی برخی از راهکارهای ایجاد وحدت را برشمرد و گفت توجه به نقاط مشترک مسلمانان، و اهتمام به امور مسلمانان، و دوری از عقاید انحرافی و افراطی و حفظ حرمت مقدسات مذاهب اسلامی زمینه های وحدت را فراهم و باعث تحکیم و تثبیت وحدت می شود.

 

این استاد حوزه علمیه، جریان های تکفیری و وهابی را مزدوران استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در بین جهان اسلام دانست و با محکوم کردن جنایات سلفی ها و تکفیری در سراسر جهان اسلام تصریح کرد: جنایت کاران تکفیری که دست آنها به خون مسلمانان عراق، سوریه، لبنان آلوده است در مزدوران دست پرورده صهیونیست، آمریکا و سعودی ها هستند.

 

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به این که تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور های امروز برای همه دنیا مشهود است، بیان داشت: امت اسلامی نباید با غرق شدن در برخی اختلاف سلیقه های غیر اصولی از مبانی اصلی که همان وحدت و همدلی در برابر دنیای استکبار است غافل شوند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که دشمنان اسلام ناب می خواهند امت اسلامی همواره در نزاع داخلی و منطقه ای باشند تا آنها اهداف خود را عملیاتی کنند، افزود: مسلمانان باید بدانند که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای ما نخواهد داشت و تنها مسیر را برای تحقق اهداف دشمن باز می کند.

 

وی وحدت در داخل کشور و را یکی از نیازهای جامعه امروز در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند به وحدت برای پیشرفته همه جانبه داریم.

 

امام جمعه بهنمیر، ولایت فقیه را محور وحدت در کشور بیان و تصریح کرد: با تکیه بر توانمندی داخل کشور و با وحدت و انسجام ملی، با تبعیت از ولی فقیه می توان در رفع مشکلات مردم و کشور موفق بود./950/ت302/س

ارسال نظرات