۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۹۴۷۵۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

به کارکردهای روحانیت در تعاریف دانشگاهی توجه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی گفت: کارکردهای گوناگون روحانیت به ویژه در زمینه مشاغل فرهنگی، مدیریتی و تبلیغی باید به دست دانشگاه دینی تعریف و به مرحله اجرا برسد.
حجت الاسلام واعظي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با شورا و معاونان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که امیدورایم با فعالیت های روز افزون این دانشگاه شاهد گسترش علوم تولید آن باشیم، خاطرنشان کرد: تلاش شود دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) مکمل دروس و علوم حوزوی باشد.

وی با بیان این که فعالیت های علمی و پژوهشی که در حوزه علمیه زمینه آن وجود نداشته باشد در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) فراهم شود، بیان داشت: تعمیقی که بر علوم و دروس که در حوزه علمیه صورت می گیرد در دانشگاه نمی توان آنها را پیاده سازی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که جهت دهی به اندیشه‌ها امتیازی است که دانشگاه آن را به خود در زمینه علوم اختصاص داده است، افزود: طلاب می توانند با ورود به دانشگاه‌های علوم دینی و انسانی جهت دهی و بینش فکری خود را تقویت کنند و در این عرصه نظریه پرداز شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مقاله نویسی و پژوهش در دانشگاه را ایجاد کننده ظرفیت علمی دانست و با اشاره به این که استعداد نهفته فرد با تحقیق آشکار می شوند، تأکید کرد: بیداری اندیشه عالمی برای گسترش علوم انسانی در برهه کنونی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی به ایجاد تنوع در رشته ها اشاره کرد و افزود: وجود برنامه ریزی دقیق آموزشی سبب می شود که رشته های گوناگونی با هدف های تعیین شده تشکیل شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین در ادامه سخنانش تصریح کرد: باید با توجه به نیاز منطقه هدف، رشته های مورد نیاز راه اندازی و دانشجو در آن ها تربیت شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که برخی از کارکرد های روحانیت را در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) مورد بررسی قرار داده شود، ابراز داشت: کارکردهای گوناگون روحانیت به ویژه در زمینه مشاغل فرهنگی، مدیریتی و تبلیغی باید به دست دانشگاه دینی مانند امیرالمؤمنین(ع) تعریف و به مرحله اجرا برسند.

وی با اشاره به پیشرفت های دنیای غرب در زمینه راه اندازی رشته و گرایش ها اظهار داشت: دانشگاه های خارجی و بین المللی با نگرشی کارشناسی شده علوم گوناگون و کارکردهای آنها را مورد بررسی قرار می دهند و این عاملی بزرگ برای موفقیت آنها به شمار می رود.

جهت دار بودن دانشگاه عاملی موفقیت آن در تولید علم است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که جهت دار بودن دانشگاه عامل بزرگ برای تأثیرگذاشتن روی جامعه است، خاطرنشان کرد: پایان نامه های علمی با رویکردی پژوهشی می توانند در تعاریف قانونی به ویژه در جامعه امروزی کارساز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی طلاب حوزه علمیه را دارای استعداد های نهفته خواند و افزود: ورود به میدان گسترده پزوهش های بنیادین که به یقین امروز جامعه اسلامی و انسانی نیازمند است سبب گسترش علوم می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان سخنانش تأکید کرد: وجود فعالیت های پژوهشی در دانشگاه می تواند ورود به جامعه انسانی را برای دانشجو دانشگاهی آسان کند./9458/پ203/س

ارسال نظرات