۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۷۸۲

گسترش همکاری‌های حوزه علمیه خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و بر ارتقای همکاری حوزه علمیه خوزستان و حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد تأکید کرد.
جلسه ديدار نماينده ولي فقيه در خوزستان و نماينده ولي فقيه در کهگيلويه و بوير احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد و هیأت همراه، عصر امروز، با حضور در بیت امام جمعه اهواز، با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمدT خوزستان را مهد غیرت و جوانمردی معرفی کرد و افزود: این استان محل زادگاه و برخورد تمدن های بزرگ بوده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه هر چه زمان می گذر بر اهمیت خوزستان افزوده می شود، اظهار داشت: با توجه به این که، خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران بوده اهمیت این استان دو چندان می شود.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به تربیت مردان و علمای بزرگ در استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان نخستین جایی است که در مقابله حمله دشمن در طول جنگ تحمیلی ایستادگی کرد ودر حال حاضر نخستین مرکزی است که به مقابله با توطئه های وهابیت می پردازد.

شجره طیبه حوزه علمیه منبعی اثرگذار برای جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی شجره طیبه حوزه علمیه را منبعی مفید و اثر گذار برای جامعه دانست و گفت: آیت الله موسوی جزایری، سید العلماء جنوب هستند و با مدیریت خود تا به امروز خوزستان را از هجوم تهاجمات وهابیت مصون نگاه داشته اند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد مقابله و پیروزی در برابر تهاجمات دشمن را نیازمند تبادل تجربه و نظر دانست و خاطر نشان کرد: استان خوزستان همان گونه که به دشمن بعثی اجازه تجاوز نداد به فرقه ضاله وهابیت نیز اجازه نخواهد داد توطئه های خود را عملی کند.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، به پذیرش طلاب استان کهگیلویه و بویر در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری تعدادی از طلاب این استان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) پذیرش شدند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه گفت: مدارس علمیه مناطق بختیاری نشین نیز میزبان تعدادی دیگر از جوانان استان کهگیلویه و بویر احمد جهت آموختن علوم دینی هستند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ایجاد انقلاب بزرگ در زمینه حوزه های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر استان خوزستان با 47 حوزه علمیه در حال فعالیت است که در آینده بر این تعداد افزوده خواهد شد./9464/پ202/س

ارسال نظرات