۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۹۴۷۹۴
در آستانه المپیک زمستانی؛

بازداشت گسترده تروریست ها در روسیه

خبرگزاری رسا ـ کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گفته است که پنج نفر بازداشتی نارنجک، مهمات و یک بمب دست ساز در اختیار داشته اند.
حمله تروريستي به اتوبوس روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: مقامات روسی گفته اند که پنج عضو یک "سازمان ممنوعه تروریستی بین المللی" را در شمال قفقاز بازداشت کرده اند.


بازداشت ها در شهری کوچک در ٣٠٠ کیلومتری شهر سوچی، که قرار است ماه آینده میزبان مسابقات المپیک زمستانی باشد، صورت گرفت.


بی بی سی در ادامه افزود: دولت روسیه در اثر نگرانی از حملات تروریستی توسط گروه های تندرو اسلام گرا پیشتر گفته بود بیش از ٣٠ هزار مامور پلیس و سرباز وزارت کشور را به منطقه اعزام خواهد کرد.


قابل ذکر است دو بمبگذار انتحاری ماه گذشته ٣٤ نفر را در شهر جنوبی ولگاگراد کشتند و دولت روسیه آن کشتارها را به گروههای تجزیه طلب اسلام گرا نسبت داده است.


هیچ گروهی مسئولیت کشتارهای ولگوگراد را بر عهده نگرفته است اما دوکو عمراف، یکی از رهبران شورشیان جمهوری چچن از طرفداران خود خواسته بود که مسابقات المپیک زمستانی را هدف حمله قرار دهند.


کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گفته است که پنج نفر بازداشتی نارنجک، مهمات و یک بمب دست ساز در اختیار داشته اند اما توضیح بیشتری در خصوص آنها نداد.


پلیس روسیه پس از کشتارهای ماه گذشته در ولگاگراد بیش از ٧٠٠ نفر را بازداشت کرده است. ماموران تحقیق می گویند که دو بمب گذار انتحاری از اهالی منطقه قفقاز شمالی بوده اند.


مسابقات المپیک زمستانی قرار است روز هفتم فوریه آغاز شود. دولت آمریکا نسبت به سفر اتباع خود به شهر سوچی هشدار داده اما گفته تهدید خاص امنیتی علیه اتباع آن کشور وجود ندارد./1421/1409/ح

ارسال نظرات