۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۹۴۸۰۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

ایستادگی در برابر استکبار با وحدت به دست می‌آید

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تفرقه در کشور را موجب خوشحالی دشمنان به ویژه آمریکا دانست و گفت: با حفظ وحدت می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستاد.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم یکشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران، معاونان و کارکنان صنایع دفاعی شهید مسلمی، با اشاره به آیات قرآن، قسم‌های خداوند را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در سوره عصر به زمان خاصی قسم می‌خورد و می‌فرماید؛ هرچه به انسان‌ها گفته می‌شود باز هم هدایت نمی‌شوند و در خسران هستند.

وی گریز از هدایت را یکی از ویژگی‌های انسان‌ دانست و ابراز کرد: انسان با وسوسه‌های نفس اماره از حق و عدالت دوری کرده و تنها به فکر خودش است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که نفس انسان همیشه او را به سوی بدی‌ و خودخواهی می‌کشاند، اظهار داشت: حتی پیامبری همچون حضرت یوسف(ع) از خداوند می‌خواهد که او را در برابر نفسش کمک کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: اطاعت از پروردگار و تسلیم در برابر رضای الهی تنها راه مقابله با نفس است.

وی با اشاره به این‌که اسلام ناب در جهان فراگیر خواهد شد، ابراز کرد: علم ائمه اطهار(ع) سراسر عالم را می‌گیرد و نمونه بارز این مسأله گسترش مکتب تشیع در جهان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که صدور انقلاب اسلامی به معنای قدرت نظامی و کشورگشایی نیست، اظهار کرد: صدور انقلاب به معنای صدور علوم اهل بیت(ع) و حقیقت اسلام است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تبیین و ترویج مکتب تشیع تأکید کرد و گفت: علمای اسلام در این راه نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی وحدت در کشور را سبب تداوم انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: استقلال از بیگانگان نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ما شده از این رو باید کمبودهایی که در کشور وجود دارد را تحمل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تفرقه در کشور را موجب خوشحالی دشمنان به ویژه آمریکا دانست و تأکید کرد: با حفظ وحدت می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستاد./927/پ202/ج

ارسال نظرات