۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۴۸۴۷
آیت‌الله نوری همدانی:

عناصر انقلابی در آموزش و پرورش کشور به کار گرفته شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش مؤثر دانشمندان دین‌دار در تربیت دانش‌آموزان، خواستار استفاده از عناصر انقلابی، متعهد و معتقد به آرمان‌های امام و رهبری در آموزش و پرورش کشور شد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر  امروز در دیدار گروهی از مدیران و مسؤولان مجموعه آموزشی هدی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های علمی، گفت: تلاشی که شما عزیزان در راستای فعالیت‌های علمی انجام می‌دهید دارای فضیلت و برکت است.
وی با بیان این‌که کار علمی دارای ارزش والایی در اسلام است، افزود: کار علمی که با آموزش معارف اسلامی همراه باشد دارای تقدس و جایگاه خاصی است.
این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز جهان اسلام نیازمند پیشرفت های علمی است و به گروه‌هایی نیاز دارد که با اطلاع دقیق از علوم اسلامی بتوانند مشکلات جامعه را برطرف کنند و کارهای عظیم فرهنگی را به دست بگیرند.
وی با اشاره به کامل‌بودن دین اسلام از هر نظر، خاطرنشان کرد: اسلام تنها دینی است که برای همه انسان‌ها در هر زمان و مکانی راه حل‌ دارد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: خلوص نیت در کارهای فرهنگی گام نخست این فعالیت محسوب می‌شود و اگر نباشد کار با موفقیت همراه نخواهد بود و در ادامه باید این مطلب مورد دقت قرار بگیرد که رسیدن به یک مقصد مطلوب، زحمات فراوانی را می‌طلبد.
وی ادامه داد: اخلاص امری است که اگر در هر کاری مورد توجه قرار گیرد، آن کار تنها برای خدا انجام می‌شود و همین امر است که توفیقات الهی را نصیب هر فرد می‌کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم داشتن همت بلند در مسیر علم‌آموزی به دیگران را دارای اهمیت دانست و گفت: برای رسیدن به علوم انسانی مطلوب و تأثیرگذاری در جامعه نیاز است به قله‌های رفیع علمی و معرفتی دست پیدا کنیم و زحمات زیادی داشته باشیم زیرا گذشتگانی همچون شیخ صدوق و شیخ مفید در این مسیر دشواری‌های زیادی را تحمل کرده‌ و گام برداشته‌اند.
وی در ادامه با اشاره به تأثیر زنان در رشد و تعالی جامعه اسلامی ابراز داشت: اگر زنانی باسواد و اهل علم در جامعه داشته باشیم، خواهیم دید که جامعه ما مسیر علم و ترقی را بهتر و سریع‌تر از قبل می‌پیماید.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران این بود که افق جدیدی را پیش روی زنان ایرانی ایجاد کرد.
وی با بیان این که زنان در سراسر تاریخ مظلوم واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مظلومیت یک ویژگی جهانی است و می‌بینیم که در شرق و غرب جهان نگاه مثبتی به زنان وجود نداشته و همواره به آنها ظلم شده است.
این مرجع تقلید بیان داشت: این مظلومیت زنان سبب شده تا آنها نتوانند در طول تاریخ شایستگی‌های خود را به درستی به منصه ظهور برسانند و این مورد حتی در میان محدثان تاریخ اسلام هم مشاهده می شود که با وجود 14 هزار محدث کمتر زنی در میان آنها به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا زنان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و امام خمینی(ره) نیز فرمودند «سهم زنان در پیروزی این نهضت کمتر از مردان نبوده است».
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رشادت‌های زنان در هشت سال جنگ تحمیلی، یادآور شد: در این دوران نیز زنان دوشادوش مردان در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب نقش ایفا کرده و شهدایی را نیز تقدیم کشور کرده‌اند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به کاربرد رفیع قلم در بیان موضوعات ذهنی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز داشتن اساتید و دانشمندان  دین‌دار اهمیت فراوانی در تربیت دانش‌آموزان دارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که امروز بیش از هر چیز در جامعه به عناصر انقلابی و متعهد نیاز داریم، افزود: باید در بحث آموزش و پرورش از اساتیدی استفاده کنیم که کاملا انقلابی و معتقد به آرمان‌های امام و رهبری باشند.
وی با اشاره به این‌که مردان بزرگ از دامن مادرانی فرهیخته، دلسوز و انقلابی به درجات بالای علمی و معنوی رسیده‌اند، گفت: زنان جامعه اسلامی افرادی هستند که می‌توانند همچون مردان به قله‌های علم و فضیلت دست پیدا کرده و مثمرثمر برای جامعه اسلامی باشند./907/پ202/ی
ارسال نظرات