۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۸۶۷
به مناسبت هفته وحدت؛

بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: همایش بزرگ هفته وحدت با حضور 600 نفر از طلاب جوان شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می شود.
هفته وحدت
 حجت الاسلام جواد کرمی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام با سعادت ولادت پیامبر اعظم(ع) و هفته وحدت، برنامه های ویژه ای از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که با عنایت حضرت ولی عصر (عج) با شکوه هرچه بیشتر برگزار می شود.
وی افزود: مهم ترین برنامه این هفته، بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت است که در تاریخ 26 دی ماه جاری رأس ساعت 8:45 صبح با حضور علما، روحانیان و طلاب شیعه و سنی در تالار انتظار شهر کرماننشاه برگزار می شود.
حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: مهمان و سخنران ویژه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون امور بین الملل حوزه علمیه قم و رایزن فرهنگی ایران در کشور مصر هستند و علاوه بر ایشان آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان،  ماموستا قادری امام جمعه شهرستان پاوه و دکتر رئوف قادری عضو شورای راهبردی اقوام و مذاهب دفتر ریاست جمهوری دیگران سخنرانان این مراسم می باشند.
وی خاطر نشان کرد: ابتکار جالب این برنامه دعوت از طلاب جوان شیعه و اهل سنت سراسر استان است، تعداد 600 نفر از طلاب در این مراسم حضور خواهند داشت.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: از دیگر برنامه های هفته وحدت که توسط این دفتر در نظر گرفته شده است برگزاری مراسم جشن در مورخ 23 دی ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شافعی کرمانشاه است که سخنرانان این برنامه آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه هستند.
وی ادامه داد: همچنین در تاریخ 25 دی ماه جاری مراسم جشن و شبی با قرآن با حضور قاری یبن المللی حامد شاکرنژاد و در تاریخ 26 دی ماه جاری در مسجد زردوئی ها با سخنرانی دکتر زمانی معاون بین الملل حوزه علمیه قم و ماموستا منوچهر صادقی امام جمعه بیجار برگزار می شود.
حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: در ایام هفته وحدت جشن ها و مراسم های متععدی در مراکز شهرستان های اورامانات با همکاری بسیج هنرمندان در شهرهای پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، کرندغرب و دالاهو اجرا می شود.
وی اظهار داشت: 15 نفر از علمای اهل سنت سطح استان در معیت آیت الله علما نماینده محترم ولی فقیه در استان جهت حضور در کنفرانس بین المللی وحدت به تهران اعزام می شوند و آیت الله علما، ماموستا قادری، محمدی، مدنی فر و ضیائی در مجمع عمومی این نشست حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام کرمی گفت: متأسفانه دشمنان کج اندیش نظام اسلامی در طول هفته وحدت با پخش برنامه های متعددی سعی در تخریب اذهان عمومی و ایجاد شکاف بین جامعه اسلامی را دارند اما خوشبختانه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه علما و طلاب علوم دینی این منطقه نسبت به این توطئه ها آگاه هستند و با بصیرت مثال زدنی خود از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز قدردان و حامی نظام اسلامی درعرصه های گوناگون بوده اند، برای تأیید این کلام می توان به حضور بیش از 80 درصدی اهل سنت سطح استان کرمانشاه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: دو همایش دیگر نیز در این ایام برگزار می شود، اولین همایش در شهرستان سنقر برگزار می شود و طلاب و روحانیان شیعه میزبان 100 نفر از طلاب علوم دینی اهل سنت خواهند بود و همایش دیگر در شهرستان پاوه برگزار می شود و طلاب علوم دینی اهل سنت میزبان 100 نفر از طلاب و روحانیان شیعه خواهند بود.
حجت الاسلام کرمی افزود: تهیه اقلام فرهنگی به منظور توزیع در مجالس و برنامه های جشن این ایام، فضا سازی در سطح شهر و تولید و پخش برنامه های ویژه هفته وحدت از مرکز صدا و سیمای کرمانشاه از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه برای این ایام است.
لازم به ذکر است برنامه ها و جشن های هفته وحدت از 23 دی ماه جاری لغایت 29 دی ماه جای در سراسر استان کرمانشاه برگزار می شود./967/پ203/س
 
ارسال نظرات