۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۴۸۹۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تفکر شیعی سدی محکم در برابر منافع استکبار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که دشمنان از شیعه هراس دارند و گفت: تفکر شیعه سدی محکم در برابر منافع استکباری دشمنان در جهان است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران عصر امروز در کلاس درس اخلاق خود در آمل با بیان این که تقوا امری ارزنده بوده که باید با توسل بر آن در برابر شیاطین در امان باشیم، گفت: شیاطین ما را رها نکرده و به دنبال انحراف ما هستند که باید مراقب باشیم.

 

وی با اشاره به این که دشمنان درون و بیرون ما قداره کش بوده که دشمن درون بدتر است، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا دستورات دینی و معارف والای اسلامی را در زندگی خود پیاده کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که در اولی الامر تفاسیر گوناگونی شده است، گفت: مصداق بارز اولی الامر امام علی(ع) است و اگر دیگرانی هستند به میدان بیایند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که صاحب امر باید پاک بوده و یک خطا نکرده باشد، بیان داشت: امیر آمر به امر الهی باید کسی بوده که واجب الاطاعه باشد و ما شیعیان بهترین عقیده را انتخاب کردیم.


استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع)آمل با تاکید بر این که دشمنان از شیعه هراس دارند و باید گفت که راه خوب رفتن دشمن دارد، ادامه داد: اگر کتاب کافی بود رجوع به اولی الامر معنا نداشت و پیامبر گرامی اسلام در اوج اعلی است و باید کسی جایگزینی مناسب برای او باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی اضافه کرد: باید کسی جانشینی رسول گرامی اسلام را برعهده داشته باشد تا مردم را جذب کند که مردم دنیا امروز دارند کم کم امام علی(ع) را می شناسند که گسترش تفکر شیعی دشمنان را هراسان کرده است.


وی با اشاره به این که مسلمانان باید وحدت را در میان خود ترویج دهند، بیان داشت: دشمنان می خواهند به شیعیان ضربه زنند اما نمی توانند کاری را از پیش ببرند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که هر چه زمان می گذرد استعدادها بالا می رود که سبب خواهد شد انسان ها معارف را به خوبی بفهمند، ادامه داد: هوش سرشار انسان کاملی می خواهد که جوابگوی او باشد و هر چه زمان می گذرد نهجالبلاغه خود را بیش تر نشان می دهد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که علما و رزمندگان ما زحمات زیادی کشیدند که ما توانستیم در جایگاه های اسلامی به ترویج تعالیم والای دینی بپردازیم، گفت: انسان باید همواره براساس ادب و آداب حرکت کند تا بتواند به مراتب والا در نظام هستی دست یابد./950/پ202/س

ارسال نظرات