۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۴۹۳۸
مدرس حوزه علمیه شهرکرد:

تمسک به قرآن از راهکارهای عملی تحقق وحدت است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به برخی راهکارهای عملی تحقق وحدت گفت: تمسک به قرآن، از راهکارهای عملی تحقق وحدت است، چرا که قرآن کریم در آیات مختلف بر حفظ اتحاد مسلمانان تأکید کرده و دوری از وحدت را عاملی برای شکست مسلمانان بیان کرده است.
حجت الاسلام يوسف کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یوسف کریمی، مدرس حوزه علمیه شهرکرد، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امامیه شهرکرد، با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: وحدت یک نیاز همیشگی است و اینگونه نیست که نیاز مقطعی بوده و بعد از یک هفته این نیاز تأمین شود.

 

وی افزود: شرایط فعلی جهان اسلام و کشور، وحدت و انسجام همه کسانی که دل در گرو آیین محمدی دارند را می‌طلبد، چرا که دشمن با تمام قوا در صدد ضربه زدن به کیان اسلام است.

 

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر این که امروز باید وحدت عملی بین مسلمانان برقرار باشد، تصریح کرد: مراد از وحدت تنها شعار و حرف نیست بلکه باید به صورت عملی محقق گردد.

 

مدرس حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به برخی راهکارهای عملی تحقق وحدت بیان داشت: پرهیز از توهین به مقدسات، از راهکارهای عملی تحقق وحدت است که در این زمینه صاحبان تریبون‌های عمومی مذاهب، مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

 

وی تمسک به قرآن را راهکار دیگری برای وحدت عملی عنوان و ابراز داشت: قرآن کتاب آسمانی پیامبر خدا است و مربوط به همه مسلمانان است و اصول محوری وحدت است، چرا که قرآن کریم در آیات مختلف بر حفظ اتحاد مسلمانان تأکید کرده و دوری از وحدت را عاملی برای شکست مسلمان بیان کرده است، از آن جا که پیروی از دستورات این کتاب الهی بر تمام مسلمانان واجب است، وحدت نیز از دستورات این کتاب آسمانی بی‌بدیل است و همه باید گوش به فرامین قرآن باشند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: طبق همین کتاب آسمانی هر مسلمانی باید حرمت، آبرو و ناموسش مورد اهانت و تعرض قرار نگیرد و هیچ کس حق ندارد خون مسلمانی را بی جهت بریزد، مگر این که قصاص یا قانون شرعی در کار باشد؛ با این تفاسیر می بینیم که کار امروز وهابیت مقابله با نص صریح قرآن بوده و اقدامات آن ها چیزی جز ضربه زدن به اسلام نیست.

 

حجت الاسلام کریمی با هشدار در خصوص خطر سلفی گری یادآورشد: از نظر اصول قرآنی و اسلامی و قوانین انسانی، جنایت های وهابیت محکوم بوده و این گروه نه تنها مسلمان بلکه بویی از انسانیت هم نبرده‌اند، بنابراین باید همگان در برابر خطر آن ها هوشیار بوده و با حفظ وحدت مذاهب به مقابله با آن ها بپردازیم.

 

وی در ادامه به نقش روحانیت در اتحاد و انسجام اسلامی اشاره کرد و گفت: برای پاسداری و صیانت از وحدت و اتحاد موجود در بین روحانیت و حرکت و تلاش فزون تر به منظور دست یابی به مراتب بالاتری از همبستگی و اقتدار باید همواره از تاریخ درس بگیریم و از تکرار ضایعات و رنج ها و مرارت های ناشی از تحرک دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان جلوگیری کنیم و نگذاریم دست های پنهان استعمار از سوی مزدوران جیره خوار خود آبشخور زلال وحدت را تیره و تار سازند و ماهی های مراد خود را صید نمایند.

 

حجت الاسلام کریمی در پایان به جایگاه و نقش روحانیت در ایجاد وحدت ملی و مذهبی ایران اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت در طول تاریخ با حضور خود در بین مردم، همواره مایه ایجاد آرامش بوده است؛ بر همین اساس نشان دادن یک تعقل دینی در مواضع روحانیت و توجه دادن مردم به آن مهم‌ترین نقش را داراست./9457/پ202/ب

ارسال نظرات