۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۴۹۴۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

مشکلات جامعه به خاطر بی توجهی به معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه به معارف و مبانی قرآن تأکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به خاطر این است که به معارف و دستورات قرآن توجه نمی‌شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان ناجا، بر ضرورت توجه به دستورات قرآن کریم در زندگی تأکید کرد و گفت: دستورات الهی برای استفاده است و باید از آنها به بهترین شکل در زندگی بهره بگیریم.

وی با بیان این‌که معارف و مبانی قرآن باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به خاطر این است که به معارف و دستورات قرآن توجه نمی‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به مضرات دوری انسان از دستورات الهی، اظهار کرد: مشکلات زمانی به سوی انسان می‌آید که از خدا فاصله بگیریم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت الگو برداری از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و افزود: معصومان(ع) بهترین الگو برای انسان هستند از این رو باید با پیروی از رهنمودهای ایشان به دنبال سعادت دنیا و آخرت بود.

وی ادامه داد: انسان اگر می‌خواهد در زندگی سعادتمند شود باید به خداوند و روز قیامت اعتقاد داشته باشد و در کارهای خود خدا را مد نظر قرار دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره خلوص نیت در انجام کارها، اظهار کرد: مؤمنان همه کارهای خود را برای رضای الهی انجام می‌دهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر طرف شدن مشکلات جامعه و نظام اسلامی را پیروی از سیره پیامبر(ص) ذکر کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات