۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۹۴۹۶۱
رییس جمهور:

توافق‌نامه ژنو به معنای تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ایران در اجتماع مردم خوزستان با اشاره به توافق نامه ژنو گفت: اجرای توافق نامه ژنو به معنای تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت ایران و پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی هسته ای در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوان است.
سخنراني رييس جمهور در جمع مردم اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران، ظهر امروز با حضور در مهدیه امام خمینی(ره) اهواز و دیدار با مردم خوزستان با اشاره به انتخاب خوزستان به عنوان نخستین استان میزبان برای سفرهای استانی رییس جمهور گفت: خوزستان نه به سبب مرزی بودنش، نه به سبب استان زر خیز بودن، نه به دلیل معادن، سرزمین حاصلخیز و راه های استراتژیکی بلکه به خاطر مردم غیرتمند آن به عنوان نخستین استان برای سفرهای استانی ریاست جمهوری انتخاب شده است.
وی افزود: استان خوزستان به یاد آورنده مردم مقاومی است که 8 سال نه در برابر صدام که در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه نقاط مختلف این استان به عنوان تربیت پاک برای ملت ایران است گفت: مشتاقانه منتظر زمانی هستم که بتوانم سرزمین شهادت، حور، شلمچه، منطقه عملیاتی بیت المقدس، خیبر، والفجر8 و رمضان را زیارت کرده سر تعظیم را در برابر رزمندگان عزیر بار دیگر فرود آورم.
رییس جمهور ایران با اشاره به قرار گرفتن در ماه ربیع الاول اظهارداشت: ربیع الاول ماه ولادت نور، ولادت پیامبر اعظم(ص)، ولادت امام صادق(ع) و هجرت رسول الله است.
وی با بیان این‎که نیازمند هجرت از شرایط نا مناسب زندگی به شرایط مطلوب هستیم افزود: هجرت از تورم، رکود، گرانی و بیکاری به  اشتغال و بازگشت به جامعه ای که دیگران برای ما در آن شکاف  درست کردند تا به جامعه متحد دسترسی نداشت باشیم، از برنامه های دولت تدبیر و امید در کشور است.
حجت الاسلام روحانی هجرت از روابط ناشایست جهان با ایران و رسیدن به روابط سازنده با دنیار را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: دولت در مدت 5 ماه گذشته به یاری خداوند و با حمایت ها و تدبیر مقام معظم رهبری به لطف خدا توانسته قدم های ارزنده ای را در زمینه روابط خارجی برداشته و تا چند روز دیگر نیز توافق ژنو را اجرایی کند.
 
اجرای توافق نامه ژنو و تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت ایران
رییس جمهور با اشاره به این‎که اجرای توافق نامه ژنو به معنای تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگوار ایران است، اظهارداشت: در توافق نامه ژنو توانستیم جهان را در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوان به دست آمده است تسلیم کرده و سبب شکستن سد تحریم هایی که به ناروا بر ملت عزیز و صلح دوست ایران تحمیل شده شویم.
وی تصریح کرد: امروز پس از حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خرداد، جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر تعظیم فرود آورد و توانستیم از منافع و مصالح ملت به عنوان سربازان خط مقدم با قدرت دفاع کنیم.
حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این‎که روابط با جهان را بر مبنای منافع ملت ایران تنظیم خواهیم کرد، افزود: باید از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست خارج شویم.
 
آماده سازی 550 هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان
رییس جمهور ایران با اشاره به استان خوزستان به عنوان سرزمینی که هر مقدار دولت برای شکوفایی آن تلاش و سرمایه گذاری کند کم است، گفت: نخستین قدم دولت قبل از این سفر در دولت یازدهم به ثمر رساندن کشاورزی در استان خوزستان است که می تواند300 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
وی ادامه داد: دولت برای آماده ساختن 550 هزار هکتار سرزمین این استان که قابلیت کشاورزی داشته باشد، نیازمند 1500 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم که البته برای این رقم بزرگ دولت پیش بینی های لازم را انجام داده است.
حجت الاسلام روحانی با بیان این‎که از راه صندوق توسعه در 3 سال آینده همه این زمین ها را آماده کشت خواهیم کرد، گفت: 17 سال قبل در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان طرح 800 هزار هکتاری مورد پذیرش قرار گرفت اما آنچنان که باید در این زمینه کارهای اساسی صورت نگرفت.
 
کارون رودخانه زیبایی ها است
رییس جمهور با تأکید بر احیای رودخانه کارون اظهارداشت: کارون به معنای شریان حیاتی استان خوزستان و رودخانه زیبایی ها است که به این سبب شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت از سرشاخه های رودخانه کارون فقط برای آب آشامیدنی برداشت کند و هیچ اقدام دیگری انجا نشود.
وی درباره ورود پسماندها به کارون گفت: برای احیای کارون باید برای پسماند ها که به رودخانه می ریزد فکری اساسی شود  و طرح تصفیه فاضلاب شهر اهواز نیز به سرعت پیگیری خواهد شد و تکمیل این پروژه با دادن سرعت لازم در زمانی کوتاه به پایان خواهد رسید. 
آب آشامیدنی سالم در هفته آینده به اهواز می رسد
حجت الاسلام روحانی مسأله آب آشامیدنی سالم را از مشکلات شهر های استان خوزستان عنوان کرد و اظهارداشت: برای شهر های اهواز، خرمشهر و آبادان آب آشامیدنی سالم در حال انجام است که اهواز در هفته آینده شاهد ورود آب آشامیدنی سالم خواهد بود و برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش خواهد شد در زمانی کوتاه به پایان برسد.
 
آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تبدیل می شوند
رییس جمهور با بیان این‎که خرمشهر و آبادان به عنوان سمبل مقاومت استان در دوران دفاع مقدس هستند گفت: برای آبادانی خرمشهر و آبادان 2 طرح مورد نظر بوده که نخست پاک سازی و لایروبی اروند برای تردد کشتی ها و دیگری تبدیل این دو شهر به منطقه آزاد است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی از تبدیل شدن آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد خبرداد و افزود: شرایط امروز منطقه آزاد اروند مناسب نیست و دولت می خواهد آبادان و خرمشهر را نیز به عنوان منطقه آزاد معرفی کند و همه این نکات موجب حرکت و شکوفایی در این استان خواهد شد.
رییس جمهور تصریح کرد: می توان با اقدامات مؤثر استان خوزستان را از شرایط کنونی به شرایط مطلوب برگردانیم./9462/پ202/س
ارسال نظرات