۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۴۹۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

طرفداران کشتار و تکفیر سر سوزنی دلسوز شیعه و سنی نیستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قریشی با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام مسلمانان اظهار کرد: این حقیقت را باید بپذیریم که آنهایی که به نام اسلام به کشتار مسلمانان دست می زنند، نه دوست و طرفدار شیعه هستند و نه دوست و طرفدار اهل تسنن، بلکه دشمن اسلام هستند.
آيت الله قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده خبرگان رهبری و عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی عصر امروز در همایش منادیان تقریب که با حضور علمای شیعه و اهل تسنن و جمعی از مسؤولان استانی در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام گفت: سیره و روش زندگی  پیامبر اکرم(ص) به عنوان وحدت بخش مذاهب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب در زمینه اجرای دستورات اسلامی در کشور خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شرک، بیگانه پرستی و  وطن فروشی از بین رفت و فطرت توحید، قرآن و پیامبر اکرم(ص) به متن جامعه بازگشت.

 

آیت الله قریشی تصریح کرد: شورای نگهبان قانونی را که مجلس شورای اسلامی ارایه می دهد اگر به اندازه تار مویی بر خلاف قرآن باشد قبول نکرده و آن را برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع می دهد تا طبق دستورات قرآن باشد.

 

وی گفت: عملکرد شورای نگهبان در تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی با موازین شرعی و اسلامی نشان از بازگست فطرت توحیدی در ساختار کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که این مسأله باعث بهبودی کشور نیز می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود این که کشورهای جهان درگیر مشکلات مختلفی مانند بیکاری، معیشتی و بی پولی هستند کشور ایران به برکت اسلام و جامعه اسلامی از راحتی برخوردار است و مردم در آسایش و آرامش زندگی می کنند و این نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به تعامل و برادری شیعه و سنی گفت: نمونه بارز این همدلی و برادری حضور مسؤول و اقشار مختلف شیعه و سنی در مراسم های مختلف همانند میلاد پیامبر اکرم (ص) است.

 

آیت الله قریشی با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام مسلمانان اظهار کرد:  این حقیقت را باید بپذیریم که آنهایی که به نام اسلام به  کشتار مسلمانان دست می زنند، نه دوست و طرفدار شیعه هستند و نه دوست و طرفدار اهل تسنن، بلکه دشمن اسلام هستند و همچنان به دشمنی خود ادامه خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید با اتحاد و همدلی در برابر استکبار جهانی ایستاده و اجازه ندهند اتحاد آنها با توطئه های دشمنان خدشه دار شود.

 

گفتنی است، همایش منادیان تقریب با حضور علمای شیعه و سنی و جمعی از مسؤولان استانی در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات