۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۹۴۹۹۴

تایلند یا تگزاس

خبرگزاری رسا ـ رهبر اپوزسیون تایلند دولت را تهدید کرد، چنانچه طی 3 روز آینده استعفا نکنند، توسط عوامل خود آنها را بازداشت خواهند کرد.
اعتراضات مردمي در تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، تظاهر کنندگان مخالف در تایلند از دولت این کشور تقاضا کردند طی 3 روز آینده استعفا کند و تهدید کردند در غیر این صورت نخست وزیر و تمام وزیران را بازداشت خواهند کرد.

به گزارش روزنامه کخون چات لیک، چاپ بانکوک، سوتپ تائوگسوبان رهبر اپوزیسیون اظهار داشت: اگر نخست وزیر و اعضای کابینه طی 3 روز استعفا نکنند ما با استفاده از نیروهای خود آنها را بازداشت خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد از روز سه شنبه گروه های ویژه تظاهر کنندگان، خانه های وزیران را محاصره کرده و آب و برق آنها را قطع خواهند نمود.

خاطرنشان می شود بیش از یک ماه است که تظاهرات گسترده ای با خواست سرنگونی دولت خانم ینگلاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند، در بانکوک جریان دارد. تظاهرکنندگان معتقدند خانم شیناواترا تحت سیاست های برادر خود، تاکسین شیناواترا، حکومت می کند. اپوزیسیون خاندان شیناواترا را به فساد مالی و داشتن ایده های ضد سلطنتی متهم کرده و خواستار کنار رفتن این خاندان از قدرت می باشد.

پیشتر گزارش شده بود که معترضان تایلندی از دوشنبه راه رفت و آمد وسایل نقلیه در خیابان های بخش مرکزی بانکوک و از جمله چهارراه واقع در میدان بنای یادبود آزادی را که مرکز جغرافیایی این شهر محسوب می شود، مسدود کرده اند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات