۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۰۱۳
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

عمل به فتوای رهبری امت اسلام را به دوران طلایی عصر پیامبر می رساند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که جریانات تندرو داخلی در دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی نقش اساسی دارند، گفت: محصول تندروی‌های هر دو طرف فجایعی است که امروز گریبان مسلمانان را گرفته است.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این‌که امام راحل و رهبر معظم انقلاب طلایه داران وحدت امت اسلامی هستند، گفت:‌ امام و رهبری می‌دانستند که در سایه وحدت مسائل و مشکلات امت اسلامی حل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که عده‌ای بدون هیچ رنج و زحمتی در دوران مبارزات از انقلاب اسلامی بهره‌برداری می‌کنند، ابراز کرد: متأسفانه این افراد با طرح شعارهای انحرافی ریشه انقلاب و تشیع را می‌خشکانند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: این افراد در طول انقلاب نه تنها نتوانستند برای تشیع جاذبه‌ای ایجاد کنند بلکه کسی را هم جذب انقلاب، اسلام و تشیع نکردند.

حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد:‌ این افراد راه غلط خود را ادامه می‌دهند و کاری به کار اسلام، انقلاب و تشیع ندارند.

وی فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اهانت به مقدسات اهل سنت را بی سابقه ترین فتوا در طول تاریخ تشیع دانست و گفت: این فتوا نقش حیاتی در وحدت امت اسلامی دارد؛ فتوای رهبری و فتوای شیخ شلتوت از اقدامات بزرگ علمای اسلام در زمینه ایجاد وحدت میان امت اسلامی است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر این‌که فتوای رهبری حافظ خون مسلمانان مذاهب مختلف است، افزود: فتوای رهبری می‌تواند سرنوشت امت اسلامی را تغییر دهد و مسلمانان را به دوران طلایی عصر پیامبر(ص) برساند.

حجت‌الاسلام نواب بر ضرورت توجه امت اسلامی به فتوای رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی به این فتوا توجه کند حادثه عاشورا تکرار نمی‌شود؛ نافرمانی از دستور پیامبر(ص) در واقعه غدیر سبب ایجاد حادثه عاشورا شد و امروز اگر از رهبری تبعیت نکنیم باید منتظر حوادثی همچون حادثه عاشورا باشیم و در چنین صورتی مسیر تشیع دوباره به مسیر خطر و انحراف می افتد.

وی با اشاره به نقش جریانات تندرو داخلی در دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، گفت:  محصول تندروی‌های هر دو طرف فجایعی است که امروز گریبان مسلمانان را گرفته است.  

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که امروز وضع شیعه در جهان به خطر افتاده است، ابراز کرد: هیچ گاه شیعه اینقدر در معرض تهدید نبوده؛ شعار شیعه کافر است بیست و پنج سال قبل در محدوده جغرافیایی برخی از مناطق پاکسان مطرح بود اما امروز این شعار را دارند به سراسر جهان تسری می‌دهند.

حجت‌الاسلام نواب ادامه داد: امروز شیعیانی که در اقلیت و در میان اهل سنت زندگی می‌کنند از این شعار می‌ترسند و شیعه بودن خود را مخفی می‌کنند و این امر سبب می‌شود که مرور زمان شیعه فراموش شود./927/ت302/ج

ارسال نظرات