۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۰۳۵
آیت‌الله استادی خواستار شد؛

تدوین دائرة المعارف و ایجاد کتابخانه جامع مهدویت

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی خواستار تألیف دائرة المعارف بزرگ مهدویت شد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌ جامع حاوی آثار مهدوی نیز از ضروریات است و وجود این کتابخانه سبب می‌شود تا محققان از کتاب‌های آن‌ها برای پژوهش بهره‌مند شوند.
آيت الله استادي

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوز‌ه‌های علمیه شب گذشته در دومین مجمع عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه که در محل انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به انجمن‌ها، گفت: فعالیت‌های این انجمن‌ها باید دارای سازمان‌ یافتگی ویژه‌ای باشد.

وی ادامه داد: درست است که درباره مهدویت روایات فراوانی جمع آوری شده ولی باید توجه داشت که بررسی‌های پژوهشی کامل نبوده و کار منسجمی درباره مهدویت صورت نگرفته است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خواستار شناسایی روایت صحیح از غیر صحیح شد و اظهار داشت: مباحث اعتقادی مهدویت که مورد نیاز شیعیان است به 10 مورد تقسیم می‌شود، که در تمام این موارد ادله فراوانی وجود دارد ولی این دلیل نمی‌شود که عموم مردم به تمام این موارد اعتقاد داشته باشند.

وی افزود: برخی از موارد است که نیاز به اعتقاد عمومی مردم به آن‌ها نیست، متأسفانه برخی از مبلغان و روحانیون تمام مسائل همانند محکمات، غیر محکمات و حتی مشتبه را برای مردم بیان می‌کنند که این خود سبب ایجاد سؤال در ذهن مردم می‌شود.

آیت‌الله استادی با تأکید بر این‌که در منابر تنها باید محکمات برای مردم بیان شود، گفت: نباید در منبر سخنی گفته شود که این خود سبب ایجاد سؤال برای مردم شود و مردم نیز نتوانند جواب آن را پیدا کنند.

وی بیان داشت: همچنین باید کتاب‌های مفیدی که در عرصه مهدویت تألیف شده را برای مردم معرفی کرد تا افراد از آثار مستند و درست بهره مند شوند.

آیت‌الله استادی در ادامه سخنان خود خواستار تألیف دائرة المعارف بزرگ مهدویت شد و تأکید کرد: گروهی از محققان و پژوهشگران باید همت کرده و یک دائرة المعارف بزرگ که شامل مباحث مهدویت است تألیف کنند هر چند زمان زیادی صرف این کار شود.

وی یادآور شد: در زمینه مهدویت نیز افراد باید با نیت خالصانه دائرة المعارف بزرگ مهدوی را تدوین کرده و در اختیار مردم بگذارند تا افراد نیازهای خود را با دسترسی به آن برطرف کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی کتابخانه‌ جامع حاوی آثار مهدوی را نیز از ضروریات برشمرد و اظهار داشت: وجود کتابخانه سبب می‌شود تا محققان از کتاب‌های آن‌ها برای پژوهش بهره‌مند شوند.

آیت‌الله استادی در پایان سخنان خود به شبهات ایجاد شده درباره مهدویت اشاره و اظهار داشت: از پژوهش‌های تکراری و پاسخ به شبهاتی که در گذشته جواب داده شده‌ باید پرهیز شود./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات