۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۰۵۱
آیت‌الله موسوی اردبیلی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام در تبلیغ بین‌الملل

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی شناخت زمان و ابعاد مختلف جهان را یکی از ملزومات کارهای علمی در زمینه وحدت اسلامی دانست و گفت: در تبلیغ بین الملل جهان اسلام باید از همه ظرفیت‌های جهان اسلام استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
 موسوي اردبيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان این‌که استعدادها و ظرفیت‌های مناسبی در مجمع تقریب وجود دارد، گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها در انجام مسؤولیت‌های خود موفق باشید.

وی با اشاره به این‌که عده‌ای از دشمنان که اهل علم، نقد و تحقیق هستند در صدد مشکل آفرینی برای اسلام و مکتب تشیع برآمده‌اند، بر ضرورت مقابله با این جریانات تأکید کرد.

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی ادامه داد: شایسته است گروهی از اهل علم و تحقیق راجع به تاریخ اسلام و تشیع مطالبی را جمع آوری کنند و به مقابله با گروه‌های معاند اسلام و تشیع برآیند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که متأسفانه امروز طلاب حوزه علمیه بیشتر به دنبال فقه می‌روند، بر ضرورت توجه به دیگر علوم دینی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: امروز مطالبی راجع به فلسفه دین مطرح می‌شود و لازم است که در مقابل این هجمه‌ها فعالیت‌های علمی و تحقیقی انجام گیرد.

وی شناخت زمان و ابعاد مختلف جهان را یکی از ملزومات کارهای علمی در زمینه وحدت اسلامی دانست و افزود: انتظار می‌رود کنفرانس وحدت اسلامی به صورت همه جانبه و با شناخت کافی از اوضاع زمان به فعالیت خود ادامه دهد.

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی بیان کرد: در تبلیغ بین الملل جهان اسلام باید از همه ظرفیت‌های جهان اسلام استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: بحث‌های علمی سلفی‌ها باید در حوزه علمیه مورد نقد و بررسی دقیق علمی قرار گیرد./927/پ202/ج  

ارسال نظرات