۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۵۰۵۳
آیت‌الله اراکی:

تشکیل کمیته صلح جهانی گامی مؤثر در جهت تقریب مذاهب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هجمه‌های دشمنان علیه اسلام ناب را بی سابقه دانست و گفت: کمیته صلح جهانی از سوی مجمع تقریب تأسیس شده که با استفاده از علمای برجسته برای ایجاد وحدت مذاهب در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، با بیان این‌که در این زمان هفته وحدت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: دشمن از تمام امکانات خود برای ایجاد فتنه مذهبی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد:‌ امروز برخی از جهال عالم نما با فتواهای خود به شیعه توهین می‌کنند و موجبات تفرقه را در میان امت اسلامی را فراهم می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هجمه‌های دشمنان علیه اسلام ناب را بی سابقه دانست و ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام با استفاده از رسانه‌ها و تولید برنامه‌های تفرقه آمیز از همه امکانات خود برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی استفاده می‌کنند.

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی از روز جمعه آغاز و تا یکشنبه ادامه دارد، اظهار داشت: در این کنفرانس از علما، متفکران و نخبگان برجسته جهان اسلام دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های میلاد رسول اکرم در نقاط مختلف جهان، گفت: جشن و یاد رسول گرامی اسلام نقش مهمی در ایجاد وحدت میان امت اسلامی دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه از برنامه‌های ویژه مجمع تقریب مذاهب در هفته وحدت خبر داد و افزود: کمیته صلح جهانی از سوی مجمع تقریب تأسیس شده که با استفاده از علمای برجسته برای ایجاد وحدت مذاهب در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند.

آیت‌الله اراکی بر ضرورت اقدامات اجتماعی و فرهنگی در زمینه مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و گفت: امروز فشار دشمنان علیه مکتب تشیع بسیار گسترده و حساب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: در مراسم‌های مختلفی که از سوی مجمع تقریب برای ایجاد وحدت امت اسلامی برگزار می‌شود از علما و اندیشمندان دعوت به عمل می‌آید تا در این مراسم‌ها حضور داشته باشند اما با کارشکنی‌های دشمنان از حضور این افراد ممانعت به عمل می‌آید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضور مراجع و علما را در کنفرانس وحدت اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست و خواستار حضور یا صدور بیانیه‌ای از سوی حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در زمینه وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات