۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۰۵۴
همزمان با هفته وحدت؛

چهره های شاخص روحانیت اهل تشیع و تسنن تجلیل می شوند

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته وحدت از چهره های شاخص روحانیت اهل تسنن و تشیع در آذربایجان غربی تجلیل می شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های هفته وحدت خاطرنشان کرد: تجلیل از چهره های شاخص علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع یکی از برنامه های مهم مرکز بزرگ اسلامی به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام است.

 

وی اظهار داشت: مراسم تجلیل در سومین روز از هفته وحدت در همایشی با حضور علماء، ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که در این مراسم از سه روحانی اهل سنت و سه روحانی شیعه تجلیل می شود، اعلام کرد: سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب خواهد بود.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش " مشعل داران هدایت" در شهرستان سنندج استان کردستان افزود: این همایش با حضور علماء و روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی و کردستان برگزار می شود.

 

وی تجلیل از چهره های شاخص روحانیون اهل سنت را از برنامه های همایش مشعل داران هدایت برشمرد و افزود: از ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این مراسم تجلیل به عمل می آید.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه از اعزام 26 نفر از روحانیون شیعه و سنی استان به کنفرانس بین المللی اسلامی خبر داد.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری یکصد جشن به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام در مساجد محوری اهل سنت خبر داد و اظهار کرد: همچنین 30 سخنران به منظور تبیین سیره و روش زندگی پیامبر اکرم (ص) و همچنین اهمیت موضوع وحدت اسلامی در مساجد، مدارس و همچنین در جمع نمازگزاران جمعه به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت اهل تسنن، گفت: به مناسبت هفته وحدت با 10 خانواده شهدای روحانیت اهل تسنن در شهرهای مختلف دیدار و گفت و گو خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام کریمی حضور روحانیون شیعه و سنی در کنگره ملی امام صادق (ع)، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته اهل تسنن و تشیع، برگزاری گردهمایی علماء شیعه و سنی در ارومیه و همچنین همایش منادیان تقریب را ازدیگر برنامه های مرکز بزرگ اسلامی در هفته وحدت اعلام کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات