۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۰۷۹

بازدید معاون رییس جمهور از دانشگاه امیرالمؤمنین

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی رییس جمهور از دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز بازدید کرد.
بازديد شريعتمداري از دانشگاه اميرالمؤمنين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور لحظاتی پیش با حضور در دانشگاه امیرالمؤمنین از این مکان علمی بازدید کرد.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در ابتدای این مراسم، به ارائه گزارشی از روند آموزشی و عمرانی این دانشگاه پرداخت.

محمد شریعتمداری با اشاره به نیاز جامعه در زمینه تطابق کاربردهای علوم اسلامی در مسائل مختلف اظهارداشت: امروز اقتصاد از عصر ساده کشاورزی خارج شده، وارد عصر اقتصاد پیچیده صنعتی شده و به اقتصاد مجازی رسیده است اما همچنان حوزه علمیه در باره این موضوعات ساکت بوده و نظریه پردازان دینی در این موضوعات وارد نشدند.


وی افزود: علما باید نظریه پردازی کرده و به همراه این علوم حرکت کنند تا بتوانند به سؤالات بسیاری که در این خصوص وجود دارد پاسخ دهند.


شریعتمداری با بیان این‎که باید از موضع انفعال خارج شد و در زمینه تولید نظریه های مختلف تلاش کرد، گفت: ما باید درباره تولید نظریه های اسلامی در علوم مختلف فعال عمل کنیم.


معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: اسلام می تواند ابداع کننده مسائل مختلف در حوزه اقتصاد، اجتماع و سیاست باشد.


وی با اشاره به این‎که حوزه علمیه قم پرچم دار علوم ناب اسلامی در جهان اسلام است اظهارداشت: با توجه به این ایران کمتر داعیه دار صنعت در دنیا است و بیشتر به علوم اسلامی و انسانی پرداخته، اما امروز مشاهده می شود که دانشگاه صنعتی شریف نسبت به حوزه علمیه در دنیا مطرح تر است.


شریعتمداری با اشاره به نداشتن نظریه پرداز مطرح در حوزه اقتصاد و علوم انسانی که دنیا او را بشناسد گفت: اگر دانشجویی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای ادامه تحصیل بخواهد به خارج برود، هنگامی که سوابق تحصیلی و پژوهشی خود را ارائه می دهد همه دانشگاه های مطرح دنیا او را می پذیرند و می گویند که این دانشجو در رشته مورد نظر خود دارای نظریه و صاحب رای است.


معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: اگر یکی از دانشجویان اقتصاد ما بخواهد به خارج برود هیچ کجای دنیا او را به عنوان شخص دارای رای و نظریه نمی شناسد و به سختی مورد پذیرش قرار می دهند و این ضعف ها باید از سوی دانشگاه هایی با ظرفیت های آموزشی در علوم اسلامی برطرف شود.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باره تحول در حوزه های علمیه بیان داشت: مقام معظم رهبری سال 70 درباره حوزه های علمیه گفتند که ما باید نگاه دانشگاهی و پژوهشی در مورد مسائل کاربردی مورد نیاز روز جامعه را در حوزه علمیه زنده کنیم.


شریعتمداری تأکید کرد: تأسیس دانشگاه هایی مانند دانشگاه امیرالمؤمنین از جمله کارهایی است که باید سال های پیش انجام می شد و جلوی عقب ماندگی ها را می گرفت.


معاون اجرایی رییس جمهور با بیان ضرورت حضور نظریه پردازان اسلامی در علوم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گفت: در حال حاضر جامعه نیازمند نظریه های دینی در علوم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده و تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین گامی مؤثر در راستای تربیت نظریه پردازان علوم اسلامی است.


وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری خوزستان و جبل عامل دو قله بزرگ تشیع هستند و اینجا باید قله های برخورد با شبهات را ایجاد کرد./9462/پ202/ب

ارسال نظرات