۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۰۹۶
مدیر حوزه علمیه بابل:

دشمن شناسی و بصیرت نیاز ضروری جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه شهرستان بابل، دشمن شناسی و بصیرت را یکی دیگر از نیازهای ضروری جهان اسلام بیان کرد و گفت: باید دشمنان امروز جهان اسلام که کمر به نابودی این دین الهی بستند را بشناسیم و در مقابل دشمن مشترک ید واحده باشیم.
مدير حوزه علميه بابل

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان این که امروز عامل ضعف امت اسلام اختلاف آنها با یکدیگر است؛ از این رو وحدت در بین جهان اسلام حیاتی ترین مساله بین امت اسلامی است، گفت: اختلافات مذهب، قومی و نژادی بزرگ ترین عامل ذلت امت اسلامی است.

 

مسؤول حوزه های علمیه شهرستان بابل، همگرایی بین علما و نخبگان دینی را در جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای ایجاد وحدت در امت اسلامی باید در نخستین فرصت همه ی صاحب نظران و مصلحان امت اسلامی به فکر رفع عوامل اختلاف و ایجاد وحدت باشند.

 

وی یکی از بزرگترین معجزات پیامبر اکرم(ص) را ایجاد و وحدت و همگرایی بین امت اسلامی در صدر اسلام عنوان و تصریح کرد: پیامبر در زمانی بین مسلمانان الفت و همدلی و وفاق ایجاد کرد که جامعه آن دوران به شدت از افتراق و جنگ های قبیله ای 120 ساله رنج می برد.

 

این استاد حوزه های علمیه ادامه داد: این معجزه سبب شد تا مسلمانان قدرت به دست بیاورند و در کوتاه ترین زمان حکومت اسلامی را گسترش می دهند.

 

حجت الاسلام پور اکبر، رسالت امروز برای وحدت در جهان اسلام را کم کردن مسائل اختلاف برانگیز عنوان و خاطر نشان کرد: تکیه به نقاط مشترک و عدم توهین به مقدسات فرق و مذاهب اسلامی می تواند منجر به همگرایی و وحدت بین مسلمانان شود.

 

وی دشمن شناسی و بصیرت را یکی دیگر از نیازهای ضروری جهان اسلام بیان کرد و گفت: باید دشمنان امروز جهان اسلام که کمر به نابودی این دین الهی بستند را بشناسیم و در مقابل دشمن مشترک ید واحده باشیم.

 

وی دیگر رسالت نخبگان جهان اسلام را معرفی اشتراکات در بین امت اسلامی دانست و تصریح کرد: عدم شناخت درست فرق اسلامی از یکدیگر موجب برخی سوء تفاهم ها می شود که دشمن با افروختن در آن موجب شعله ور شدن اختلاف ها می شود.

 

این استاد حوزه های علمیه با اشاره به تلاش های علمای بزرگ جهان اسلام به ویژه تشیع در ایجاد وحدت در بین فرق اسلامی افزود: همواره روحانیت آگاه، بیدار و اصلاح گر پرچم وحدت را در در جهان اسلام بلند کرد که در عصر حاضر می توان به دو مرجع و رهبر بزرگ عالم تشیع حضرت آیت الله بروجردی و امام راحل اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر بین حوزه های علمیه و روحانیت اصیل  در بین شیعه و سنی می تواند بسیاری از مشکلات و اختلافات را کم کند./950/ت302/س

ارسال نظرات