۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۱۰۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

سفر زیارتی 700 نفر از طلاب آذربایجان غربی به قم و دیدار با مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بیش از 700 نفر از طلاب استان به همراه اساتید و کادر مدارس علمیه به منظور زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه و دیدار با مراجع تقلید به قم سفر می کنند.
حرم حضرت معصومه

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: بیش از هفتصد نفر از طلاب به همراه اساتید و مدیران مدارس علمیه استان به منظور زیارت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین دیدار با مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر می کنند.

 
وی آشنایی طلاب با حوزه علمیه قم، دیدر با مراجع تقلید و علمای دینی از نزدیک، زیارت و استفاده از فضای معنوی قم را از اهداف این سفر اعلام کرد.
 
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: طلاب در این سفر پنج روزه با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر صبحانی، جوادی آملی، مصباح یزدی، حسینی بوشهری و برخی دیگر از علما و اساتید حوزه علمیه قم دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.
 
به گفته حجت الاسلام قهرمانی، بازدید از مکان های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی حوزه علمیه قم از جمله موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز تحقیقاتی علوم وحیانی اسراء، مرکز تحقیقاتی کامپیوتری نور، مدرسه فیضیه، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر برنامه های این سفر است.
 
وی تصریح کرد: در این سفر که هر ساله بین دو ترم تحصیلی برگزار می شود طلاب استان پس از یک ترم تحصیل برای تجدید قوا و بهره مندی از فضای معنوی حوزه های علمیه قم و نکات اخلاقی علما به شهر مقدس قم اعزام می شوند.
 
حجت الاسلام قهرمانی تاکید کرد: نه تنها در این پنج روز حوزه های علمیه استان تعطیل محسوب نمی شود بلکه کلاس ها در محضر علما و اساتید حوزه قم برگزار شده و طلاب از انفاص قدسیه بزرگان حوزه علمیه قم بهره مند می شوند.
 
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی این سفر را با توجه به برخورداری از فضای معنوی و بیان موضوعات اخلاقی، تربیتی و اعتقادی یک دوره آموزشی تربیتی خواند.
 
گفتنی است، سفر طلاب، اساتید و کارکنان مدارس علمیه آذربایجان غربی به قم پنج روز از پنجم تا دهم بهمن ماه به طول می انجامد./936/پ202/س
ارسال نظرات