۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۵۱۳۰

درگیری نظامیان و قاچاقچیان مکزیک با مردم

خبرگزاری رسا ـ در درگیری های یکشنبه گذشته برای اشغال «نیووآ ایتالیا» و بیرون راندن کارتل های مواد مخدر، گفته شده است دست کم سه نفر از مردم این شهر کشته شده اند.
درگيري نظاميان مکزيک با مردم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: مقامات مکزیک به گروه های خودجوش دفاع مردمی هشدار دادند که سریعا به فعالیت های مسلحانه خود پایان دهند.


اتمام حجت مقامات مکزیکی با شبه نظامیان در حالی صورت گرفت که یکشنبه گذشته شبه نظامیان موسوم به «اتو دِفانسا» شهر «نیووآ ایتالیا» در ایالت «میچوآکان» را به اشغال خود درآوردند. آنها می گویند برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مبارزه می کنند و دست از سلاح نمی کشند.


یکی از اعضای این گروه شبه نظامی می گوید: چطور دست از سلاح برداریم در حالی که دولت کار خود را نمی کند؟ اگر سلاحمان را به زمین بگذاریم، کارتل ها برمی گردند و ما را می کشند. ارتش چکار خواهد کرد؟ آنها کار خود را نمی کنند. خودشان از آنها رشوه می گیرند.


با این حال، در درگیری های یکشنبه گذشته برای اشغال «نیووآ ایتالیا» و بیرون راندن کارتل های مواد مخدر، گفته شده است دست کم سه نفر از مردم این شهر کشته شده اند.


گروه های خودجوش دفاع می گویند: امنیت را در چند شهر مکزیک برقرار کرده اند و هر بار با استقبال مردم مواجهند.


شهردار «نیووآ ایتالیا» می گوید: مردم ترسیده بودند. دیروز شاید عکس العمل خوبی از خود نشان ندادند اما نمی خواستند که نیروهایشان خلع سلاح شوند. باز هم تکرار می کنم، مردم با این سیستم دفاع از خود، احساس امنیت می کنند.


در این حال، نیروهای ارتش و پلیس فدرال سعی دارند کنترل مجدد ایالت میچوآکان را به دست بیاروند اما با توجه به اینکه این ایالت یکی از مکان های مهم تولید مواد مخدر در مکزیک است، احتمالا کارتل های مواد مخدر نیز به سادگی از فعالیت گسترده خود در آن دست نمی کشند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات