۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۱۴۸

عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از آمریکا

خبرگزاری رسا ـ یعلون در یک محفل خصوصی گفته بود: تنها چیزی که ممکن است ما را از دیدارهای مکرر جان کری حفظ کند این است که جایزه نوبل را بگیرد و ما را به حال خود بگذارد.
عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از آمریکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزیر دفاع اسرائیل که از رویکرد وزیر خارجه آمریکا نسبت به مذاکرات صلح با فلسطینیان انتقاد شدید اللحنی کرده بود، عذرخواهی کرد.


بر اساس گفته بی بی سی؛ روز چهارشنبه، 25 دی (15 ژانویه)، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن از "اظهارات منتسب" به موشه یعلون، وزیر دفاع در مورد بی اثر بودن تلاش‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای پیشبرد مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان ابراز تاسف شده است.


پیشتر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشته بود که یعلون در یک محفل خصوصی گفته است که برنامه صلح وزیر خارجه آمریکا اقدامی "از روی احساسات وسواس‌گونه به شیوه منجی آخرالزمان" است و طرح جان کری برای حفظ امنیت اسرائیل در جریان مذاکرات صلح "ارزش کاغدی که روی آن نوشته شده را هم ندارد."


وزارت دفاع این رژیم در بیانیه خود گفته است که "وزیر دفاع از اینکه اظهارات منتسب به او باعث رنجش وزیر خارجه آمریکا شده بسیار متاسف است."


این بیانیه می‌افزاید که رژیم غاصب اسرائیل و ایالات متحده "هدف مشترکی" را در پیشبرد مذاکرات صلح با فلسطینیان پی می‌گیرند و "اسرائیل از تلاش‌های آقای کری در این راستا قدردانی می‌کند."


قابل ذکر است انتشار سخنان موشه یعلون در مورد اقدامات جان کری واکنش تند کاخ سفید را نیز در پی داشت. دفتر رئیس جمهوری آمریکا گفت که با توجه به اهمیتی که ایالات متحده برای امنیت اسرائیل قائل است، این سخنان "نامناسب" بوده است.


به گزارش یدیعوت آحارونوت، آقای یعلون گفته بود که جان کری نمی‌تواند در مورد اختلاف اسرائیل و فلسطینیان، موضوع تازه‌ای را به او بیاموزد.


براساس این گزارش، وزیر دفاع رژیم اسرائیل ابراز امیدواری کرده بود که ده دیدار جان کری از منطقه در طول ده ماه قبل، "به کوشش او برای برقراری صلح خاتمه دهد و باعث شود که توان خود را در جای مفید دیگری به کار گیرد."


وی افزوده بود که "تنها چیزی که ممکن است ما را از دیدارهای مکرر جان کری حفظ کند این است که جایزه نوبل را بگیرد و ما را به حال خود بگذارد."


سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اظهارات گفته بود که وزیر دفاع اسرائیل پیشنهادهای جان کری را به شکلی نادرست جلوه داده است.


ظاهرا یعلون گفته بود که بی‌صبرانه منتظر است کری دست از تلاش‌های خود بردارد. وی گفته بود "جان کری و تیم او بدون وقفه کوشیده‌اند تا صلحی پایدار و متضمن امنیت اسرائیل را تحقق بخشند زیرا ایالات متحده عمیقا به آینده اسرائیل و مردم اسرائیل متعهد است."


جان کری کوتاه مدتی پس از انتصاب به سمت وزیر امور خارجه آمریکا، تلاش‌هایی را آغاز کرد تا مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطینیان که مدت ها راکد مانده بود و اکنون اسرائیل نیاز مبرم به تحقق آن دارد را به جریان اندازد./1421/1409/ح

ارسال نظرات