۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۵۱۵۵

فشار آمریکا به کرزی برای امضاء تفاهم نامه امنیتی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی رییس جمهور افغانستان اعلام کرد دولت افغانستان به فشارهای آمریکا برای امضاء توافقنامه امنیتی تن نخواهد داد.
ايمل فيضي سخنگوي حامد کرزي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، العربیه رسانه وابسته به خاندان سلطنتی عربستان در گزارشی فشار آمریکا به افغانستان برای امضاء توافقنامه امنیتی خبر داد.


بر اساس این گزارش، سخنگوی حامد کرزای رییس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد که دولت افغانستان به فشارهای آمریکا برای امضاء توافقنامه امنیتی تن نخواهد داد.


ایمل فیضی سخنگوی حامد کرزای امروز در جمع خبرنگاران گفت: تعیین کردن مهلت های واشنگتن برای امضای این توافقنامه، بارها تکرار شده، اما با پایان یافتن آنها، واشنگتن هیچ کاری انجام نداد و آنها نتوانستند در خصوص افغانستان کاری از پیش ببرند.


وی سپس تاکید کرد، اگر پیش شرط های افغانستان پذیرفته نشود، ممکن است توافقنامۀ امنیتی توسط رییس جمهور آینده‌ افغانستان امضا شود.


گفتنی است تنها دوهفته به مدت مهلت داده شده آمریکا به افغانستان برای امضای توافقنامه امنیتی مانده است. با این وجود کرزای بارها اعلام کرده است این توافقنامه را امضاء نخواهد کرد.


امضای توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن از جنجالی ترین موضوعات در چند سال گذشته در افغانستان شمرده می شود که جنجال های زیادی را بپا کرده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات