۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۱۵۶
آیت‌الله سبحانی:

تلاش برای وحدت امت اسلامی ریشه قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که حب پیامبر(ص) از اصول قرآنی است،‌ گفت: در اسلام تأکیدات فراوانی بر مسأله وحدت مسلمین شده و تلاش برای وحدت امت اسلامی ریشه قرآنی دارد.
ديدار دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با مراجع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه ‌در دیدار آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به آیات قرآن، مزایای وحدت و مضر بودن تفرقه را مسأله‌ای روشن دانست و گفت: در همه جای دنیا مردم وحدت را ستایش و تفرقه را مذمت می‌کنند.

وی بر ضرورت وحدت کلمه مسلمین تأکید کرد و ابراز داشت: امت اسلامی همچون کسی است که در چاه افتاده و برای نجات باید به ریسمان الهی چنگ بزند.

این مرجع تقلید با اشاره به اعتقادات غلط وهابیت، تأکید کرد: وهابیت تقریب مذاهب را قبول ندارند و وحدت را تخریب می‌کنند.

 حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که حب پیامبر(ص) از اصول قرآنی است،‌ اظهار داشت: در اسلام تأکیدات فراوانی بر مسأله وحدت مسلمین شده و تلاش برای وحدت امت اسلامی ریشه قرآنی دارد.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که تکفیری‌ها در عصر پیامبر(ص) نیز وجود داشتند، افزود: ریشه امروز تکفیر تعلیمات وهابی‌ها در مدارس و دانشگاه‌های آنها است.

وی با بیان این‌که وهابیت تنها خود را مسلمان می‌داند، ابراز کرد: وهابیت به این مسأله در کتاب‌های خود نیز تأکید کرده و کسانی را که به زیارت قبور می‌روند، کافر دانسته است.

این مرجع تقلید ادامه داد: سوزاندن ریشه تکفیر به این است که کتاب‌های درسی آنها تغییر پیدا کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان بیان کرد: مقاله‌ای درباره وهابیت نوشته‌ام که مسؤولان کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی می‌توانند از آن در کنفرانس استفاده کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات