۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۱۸۰
مدیر حوزه های علمیه در لرستان:

پیامبر اکرم نماد وحدت برای همه فرق اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به توصیه قرآن و پیامبر(ص) بر وحدت در جامعه، گفت: پیامبر (ص) نماد وحدت برای همه فرق اسلامی است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به ویژگی های هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر(ص)،افزود: پیامبر (ص) نماد وحدت برای همه فرق اسلامی است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که هفته وحدت مربوط به اهل سنت و شیعه است و نظر هر دو گروه در آن جمع شده است، عنوان کرد: ابتدای هفته وحدت، 12 ربیع الاول از نظر اهل سنت و پایانش17 ربیع الاول از نظر شیعیان ولادت پیامبر(ص) نام گذاری شده است.

وی با بیان این که امام امت، رهبر کبیر انقلاب 12 تا17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامیدند، خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) همواره جامعه را در مسیر نورانی پیامبر عظیم شأن و اولیاء دین(ع) هدایت کرد.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان و فتوایشان بیش از گذشته بر ضرورت هفته وحدت تأکید می کند، بیان داشت: امروزه وحدت بیش از گذشته در جامعه ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به توصیه قرآن و پیامبر(ص) بر وحدت  در جامعه، تصریح کرد: وضعیت و شرایط امروز مسلمانان لازمه وحدت بین مسلمانان بیش از پیش است، مسلمانان باید صفوف خویش را از دشمنان اسلام جدا ساخته و منسجم تر کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: در جامعه امروز اگر به مسأله وحدت بین مسلمانان تلاش نکنیم، زمینه را برای تکویری ها فراهم می کنیم.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه برای جلوگیری از گرفتاری امت اسلامی به بلای بزرگ تکویری های خشن و بی منطق، عنوان کرد: جامعه را باید به سمت وحدت سوق دهیم.

وی با یبان این که خدای تعالی، پیامبر و کتاب و قبله مسلمانان مشترک است، بیان داشت: شیعیان و اهل سنت با یکدیگر برادرند و نباید به مقدسات یکدیگر توهین کنند.

حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: اهل سنت و شیعه باید براساس دستورات الهی، پیامبر، قرآن و اسلام در یک جهت و حول یک محور که پیامبر، قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت باشند، جمع شوند و به دشمنان اجازه سوء استفاده، رخنه و نفوذ ندهند./9451/ت302/ب

ارسال نظرات