۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۱۸۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

مشکلات امت اسلام تنها در سایه وحدت حل می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید کرد و گفت: همه مسلمانان باید تحت سایه پیامبر اسلام با هم زندگی کرده و وحدت داشته باشند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج وزارت تعاون، با تأکید بر این‌که همه نیازمند موعظه هستند، گفت: با موعظه و عمل کردن به آن افراد جامعه در مسیر درست بندگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که در عالم موجودی برتر از پیامبر اسلام وجود ندارد، ابراز کرد: با این حال پیامبر(ص) از جبرئیل تقاضا می‌کند که او را موعظه کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: وظیفه رهبر، مراجع تقلید و علما است که مردم را موعظه کنند و همه باید از ارشادات ایشان بهره‌ ببرند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که اسلام تنها دین عالم است، اظهار داشت: پیامبر اسلام برای همه مردم جهان و ادیان دیگر است.

وی تبشیر و انذار را از ویژگی‌های پیامبر اسلام دانست و افزود: پیامبر الهی وظیفه دارد که مردم را به اعمال نیک تشویق کند و از کارهای ناپسند بر حذر دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: البته این امر وظیفه همه پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع) و علمای اسلام است تا مردم را به سوی صلاح و رستگاری دعوت کنند و از کارهای ناپسند دور بدارند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید کرد و گفت: همه مسلمانان باید تحت سایه پیامبر اسلام با هم زندگی کرده، وحدت داشته باشند و پس از آن مشکلات علمی خود را با بحث حل کنند.

وی با بیان این‌که وحدت تنها با سخن نیست و باید در عمل به آن توجه کرد، ابراز کرد: قرآن نیز تأکیدات فراوانی بر مسأله وحدت دارد و مسلمانان را به امت واحد تشویق می‌کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات