۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۵۱۸۹
وحدت شیعه و سنی در کلام رهبر معظم انقلاب؛

جنگ شیعه و سنّى براى دشمنان اسلام خیلى قیمت دارد

خبرگزاری رسا ـ مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌فرماید: دشمنان اسلام مى‌خواهند بین شیعه و سنّى، نه فقط در نقاطى از ایران بلکه در همه دنیاى اسلام، اختلاف بیندازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت وحدت و هم‌دلی میان مسلمان است؛ دشمنان خارجی و عوامل آگاه یا ناآگاه آنان هیچ گاه این وحدت را بر‌نتافته و همواره درصدد بوده‌اند با دامن زدن به اختلافات و تفرقه‌افکنی‌ها وحدت میان مسلمانان را خدشه‌دار کنند.

نقش علمای آگاه و بصیر در هدایت افرادی که خدا، پیامبر، قرآن و قبله واحدی دارند به وحدت و همدلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

از این‌رو به بازخوانی نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان«ولی فقیه»، «مجتهدی بصیر» و«مرجعی آگاه» به مسائل زمان درباره مسأله وحدت میان شیعه و سنی پرداخته‌ایم.

متن زیر بخشی از بیانات ایشان در دیدار مردم زاهدان در سال 1381 است:« باید مراقب باشید که دشمنان اسلام این همزیستى و برادرى بین شیعه و سنّى را به هم نزنند. یکى از افتخارات ما این است که مردم ما در نقاطى که تفاوتهاى مذهبى و قومى وجود دارد و امکان و زمینه اختلاف هست، از درگیرى و اختلاف قومى و مذهبى پرهیز مى‌کنند. دشمنان این را نمى‌پسندند. جنگ شیعه و سنّى براى دشمنان اسلام خیلى قیمت دارد. اختلاف و تفرقه میان امّت اسلامى موجب مى‌شود که معنویت، طراوت، قدرت، شکوه و عظمت ائتلاف ملى شما را در هم بشکند و همان‌طور که قرآن فرموده است «و تذهب ریحکم».

 امروز بنده از گوشه و کنار عالم اطّلاع دارم. همان دستهاى استعمارى که در طول قرنهاى گذشته سعى مى‌کردند بین شیعه و سنّى اختلاف ایجاد کنند، امروز هم تلاش مى‌کنند براى این‌که بین شیعیان و سنّیان، کینه و برادرکشى و اختلاف به‌وجود آورند. شما مردم هوشمند باید مراقب باشید. شاید یک عدّه خیال کنند که ایجاد اختلاف به نفع مذهب آنهاست، در حالى که اشتباه مى‌کنند. هر کس داراى هر مذهبى است، به عقاید و ارزشهاى خود احترام مى‌گذارد و این حقّ اوست. اما این احترام گذاشتن نباید با اهانت به ارزشهاى جمعیت دیگرى همراه شود که در اعتقادات با آنها موارد اختلافى دارند. ما متّفقاً به یک اسلام، به یک کعبه، به یک پیغمبر، به یک نماز، به یک حج، به یک جهاد و به یک شریعت معتقدیم و عمل مى‌کنیم. موارد اختلاف به‌مراتب کمتر از موارد وحدت و اتّفاق‌نظر است. دشمنان اسلام مى‌خواهند بین شیعه و سنّى، نه فقط در نقاطى از ایران بلکه در همه دنیاى اسلام، اختلاف بیندازند. من خبر دارم که تلاش مى‌کنند. اتّفاق‌نظر برادران مسلمان و همراهى آنها با یکدیگر در دفاع از اسلام و نظام اسلامى به این ملت و به این کشور و نظام قدرت مى‌دهد. تا امروز هم همین را ثابت کرده‌اید. در بین شهداى این استان، صدها شهید در زاهدان، صدها شهید در زابل، صدها شهید در ایرانشهر و در نقاط دیگر هم شیعه و هم سنّى هست و خون اینها در جبهه با یکدیگر مخلوط شد. چرا به جبهه رفتند، چرا جنگیدند و چرا از مرزهاى ایرانِ عزیز دفاع کردند؟ چون ایران پرچم عزّت اسلام را در دست دارد و اسلامى است. امروز ایران عزیز مظهر اسلام است. هر کشور دیگرى در دنیا این پرچم را بلند مى‌کرد، ما در هر جاى دنیا که بودیم به آن ملت و کشور احترام و تعظیم مى‌کردیم. اما این پرچم را ایران اسلامى بلند کرد و این افتخار مال ملت ایران است. در همان وقتى که همه دستگاههاى قدرت بین‌المللى علیه اسلام تلاش مى‌کنند، این ملت با مجاهدت، وحدت کلمه و شجاعت مثال زدنى خود توانسته است نام اسلام را بلند کند. این را همه باید قدر بدانند. همه باید قدر ایران اسلامى و اسلام عزیزِ قدرتمند را بدانند»./919/د102/ج

ارسال نظرات