۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۲۰۰
رییس دانشگاه ادیان خبر داد؛

تحصیل 2 هزار دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به تحصیل دو هزار دانشجو در این دانشگاه، گفت: تحقیقات پیرامون ادیان و مذاهب اسلامی باید در جامعه گسترش یابد.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی امروز در دیدار با آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قرشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  اظهار داشت: دین اسلام به عنوان نیکوترین دین الهی در جهان شناخته می شود و به همین دلیل باید توجه بیشتری به مقوله اتحاد مذاهب در این دین شود.

 

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با برخورداری از اساتید برتر کشوری و بین المللی دارای دو هزار دانشجو است که از این تعداد 500 دانشجو در مقطع دکترای ادیان تحصیل می کنند و این امر می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر باشد.

 

رییش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، با اشاره به تالیفات آیت الله قریشی، اظهار کرد: عمر پر برکت شما به عنوان سمبلی از معنویت و اقتدار دینی شما بوده و باید به عنوان یادگاری ارزشمند گرامی داشته شود.

 

وی تصریح کرد: کشورهای غاصب به خصوص رژیم جعلی اسرائیل در صدد بر هم زدن وحدت میان شیعیان است درحالی که مسؤولان و بزرگان اسلامی باید در برابر این هجمه ها توان مقابله داشته باشند.

 

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: وجود شهرهای فرهنگی در آذربایجان غربی و علمای به نام و مشهوری همانند آیت الله قریشی می تواند زمینه ارتقاء فعالیت های فرهنگی و دینی در این استان را فراهم سازد و آذربایجان غربی به عنوان مرکز اتحاد امت اسلامی قرار گیرد.

 

در این دیدار، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با تقدیر از حضور رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در استان، بر لزوم همکاری این دانشگاه با مذاهب اسلامی تاکید کرد.

گفتنی است، این دیدار در منزل آیت الله قریشی صورت گرفت./936/پ202/س

 

ارسال نظرات