۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۲۰۳
مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

وحدت دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر برای جلوگیری از هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به کارکرد اتحاد در بین فرق اسلامی پرداخت و افزود: وحدت به مانند دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر، امت های اسلامی را از هجمه ها و توطئه های شوم دشمنان حفط می کند.
 مدير حوزه علميه امام حسن مجتبي بابل

حجت الاسلام یونس حبیبی، مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی بابل(ع) در گفت و گو با خبرنگار رسا در بابل با گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را فرصت تاریخی برای استحکام در جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: امام راحل از فرصت روایات مختلف تسنن و شیعه در ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) بهره برداری کردند و آن را هفته وحدت نامگذاری کرد.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ وحدت و عملی کردن ایده امام راحل باعث می شود که شیعه و سنی در زیر یک پرچم واحد قرار بگیرند و این مسأله می تواند مشکلات زیادی را در کشورهای مسلمان و بین المللی حل کند.

 

حجت الاسلام حبیبی بر لزوم پایان یافتن اختلافات در بین فرق اسلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: ادامه اختلافات در جهان اسلام و فرق اسلامی یه یقین به نفع اسلام نخواهد بود و می تواند خسارت های جبران ناپذیری  را بر اصل نظام اسلام وارد کنند.

 

وی رفع بسیاری از مشکلات در جهان اسلام را در گرو وحدت دانست و تصریح کرد: با فراگیر شدن وحدت امت اسلامی بسیاری از مشکلات در جهان اسلام حل می شود و شاهد صحنه ای زیبا در جای جای کشورهای اسلامی خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با تشریح تاریخی وضعیت جهان اسلام خاطرنشان کرد: بررسی تاریخ اسلام نشان می دهد که بیشترین ضربه ای که بر اسلام تا کنون وارد شده نتیجه اختلافات میان گروه های مختلف اسلامی بوده است.

 

وی نقش دشمن را دمیدن در آتش اختلافات دانست و گفت: دشمنان اسلام همواره سعی کردند که با ایجاد اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی، اسلام را تا سرحد نابودی بکشاند.

 

این استاد حوزه های علمیه بابل، لزوم وحدت در بین مسلمانان را در این شرایط حساس مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت و تبیین این فرهنگ خواست تا مسلمانان با اتحاد با یکدیگر به مثال یک مشت محکم بر دهان دشمنان اسلام باشند.

 

وی ادامه داد: هر چه از نظر زمان به جلو می رویم نیاز جوامع اسلامی به خصوص در درون کشور به مسأله وحدت بیشتر احساس می شود.

 

حجت الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: در زمانی که دشمنان همه تیرهای خود را به سمت اسلام نشانه گرفته اند وظیفه آحاد ملت های مسلمان است که وحدت و همدلی را در بین خود بیشتر و مستحکم تر کنند.

 

وی به کارکرد اتحاد در بین فرق اسلامی پرداخت و افزود: وحدت به مانند دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر، امت های اسلامی را از هجمه ها و توطئه های شوم دشمنان حفط می کند.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل آینده نگری در نامگذاری هفته وحدت را از سوی مام راحل مورد تاکید قرار داد و گفت: نامگذاری هفته وحدت، بصیرت عمیق و نگاه دقیق آن شخصیت بی مثال عصر را برای آینده جهان اسلام می رساند.

 

وی نقش روحانیان فرق اسلامی را در وحدت حائز اهمیت دانست و گفت: روحانیت که نقش بسیار مهمی در احیای اسلام ناب و اجرای شریعت نبوی ایفا کردند در موضوع وحدت باید پرچمدار این مسأله مهم جهان اسلام باشد.

 

حجت الاسلام حبیبی به نقش تاریخی علمای برجسته جهان اسلام مانند شهید اول، شهید ثانی و شیخ انصاری در وحدت بین علمای جهان اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: حوزه های علمیه امروز هم می تواند برمبنای روش علمای بزرگ جهان اسلام با حرکتی منسجم موجب تببین فرهنگ وحدت در امت اسلامی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید با پیشگامی در این عرصه، علل و عوامل موفقیت وحدت در فرق و جوامع اسلامی را بررسی کرده و عوامل افتراق را کنار بزنند./950/ت302/ب

ارسال نظرات