۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۵۲۶۰
امام جمعه دامغان:

روحانی باید محور وحدت باشد

خبرگزاری رسا‌ ـ امام جمعه دامغان با اشاره به این که روحانیان باید خود را در مقابل نشر عملی سیره رسول اکرم(ص) مسئول بدانند گفت: امروز روحانیان ما باید با تأسی از سیره آن بزرگوار محور و منادی وحدت در جامعه باشند.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام ترابي

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در جمع طلاب و روحانیان شرکت کننده در مجمع علمای شهرستان دامغان که در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار‌شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خاستگاه خدوم‌ترین و تأثیرگذارترین مبارزان دوران ظلمت طاغوتی و شایسته‌ترین مسئولان نظام اسلامی است.

 

وی با بیان این نکته که همه موظفند حوزه‌های علمیه را تقویت کنند، افزود: گسترش سیره زندگی اهل‌بیت(ع) در آیینه اعمال و رفتار طلاب و روحانیان بدون تردید در اصلاح سبک زندگی و ارشاد مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان خاطرنشان کرد: منبرهای مساجد تریبون‌های آزاد و فراجناحی هستند که در اختیار روحانیان است و باید از آن برای ترویج ارزش‌های والای انسانی و اسلامی، وحدت و خدمت استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: در حالی که دشمنان هر روز توطئه و فتنه جدیدی را برعلیه ملت مسلمان ایران طراحی واجرا می کنند به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلات و فشارهای موجود در جامعه بیشتر منشأ داخلی دارد که نمونه آن موضوع مهم تورم است و روحانیان باید نقش تذکر و روشنگری خود را در چنین مسائلی فراموش نکنند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به این که روحانیان باید خود را در مقابل نشر عملی سیره رسول اکرم(ص) مسئول بدانند گفت: نبی مکرم اسلام(ص) محور وحدت است و امروز روحانیان ما باید با تأسی از سیره آن بزرگوار محور و منادی وحدت در جامعه باشند و خدمت، عطوفت و محبت را در مواجهه با مردم سرلوحه رفتار و کردار خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد: تنها خداوند می‌تواند رسول گرامی اسلام را توصیف و معرفی نماید و این گونه است که خلق نیکوی او را در آیات نورانی قرآن می‌ستاید و مؤمنان او را به صفاتی همچون مردمی بودن، محبت و تقوا، امانت‌داری و حرص در خدمت به خلق توصیف می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام مهربان‌تر از پدری دلسوز برای مردم بودند افزود: اگر می‌خواهیم نعمت‌های همچون آزادی، امنیت و حکومت اسلامی را از دست ندهیم باید خود را درمقابل نشر سیره رسول مکرم اسلام در جامعه مسئول بدانیم و از آثار متعالی ترویج فرهنگ نبوی غفلت نکنیم./977/پ202/س

ارسال نظرات