۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۲۷۲
خطیب جمعه دامغان:

وحدت در مقابل جبهه کفر نیاز همیشگی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: زندگی نبی مکرم اسلام حاوی درس‌های بی‌شمار برای مسلمانان است که حفظ وحدت در مقابل جبهه کفر به‌عنوان نیازی مستمر از مهم ترین این آموزه‌ها است.
حجت الاسلام احمد فواديان

به گزارش خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فوادیان، امام جمعه موقت دامغان، در خطبه‌های امروز نماز عبادی و سیاسی جمعه آیات قرآن و کلام رسول خدا را مملو از پیام‌های وحدت آفرین برای مؤمنان دانست و اظهار داشت: خداوند متعال ونبی مکرم اسلام(ص) مسلمانان را ید واحد می‌نامند تا پرهیز از نفاق را به عنوان اصلی فراموش نشدنی به آنها بیاموزند.

 

وی با بیان این مطلب که باید برای نیل به سعادت توجه به سیره نبی مکرم اسلام را در سرلوحه برنامه‌های زندگی خود قرار دهیم، افزود: تواضع پیامبر اسلام(ص) در مقابل مؤمنان باید الگویی دائمی و تابلویی همیشگی در مقابل دیدگان مردم و مسئولان ما باشد.

 

حجت‌الاسلام فوادیان مردم‌داری را از ویژگی‌های بارز شخصیت بی‌بدیل رسول گرامی اسلام(ص) برشمرد و تصریح کرد: ادب واحترام به مسلمانان، تواضع و فروتنی درمقابل مؤمنان ودعا و استغفار برای مردم در درگاه الهی و چشم پوشی از لغزش‌های آنان از اصول سه‌گانه این ویژگی حضرت محمد مصطفی(ص) بود.

 

امام جمعه موقت دامغان، با قدردانی از انتخاب استان خوزستان به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی ملت ایران از سوی دولت برای اولین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار داشت: این انتخاب و سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی حاوی پیام روشن و دندان شکن برای دشمنان و متجاوزان دوران دفاع مقدس است.

 

خطیب نمازجمعه دامغان با اشاره به خیال خام دشمن در دوران جنگ تحمیلی برای تجزیه ایران اسلامی وجداکردن خطه قهرمان پرور خوزستان از این مرزو بوم تأکید کرد: نظام سلطه باید بداند که ملت، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در مقابل فشارها و تهدیدهای توخالی آنها عقب نشینی نخواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: البته دولت باید در سفرهای استانی خود به این نکته توجه کند که بعضی از قول‌ها و وعده‌ها تنها سطح توقعات مردم را بالا می برد و به مانعی در برابر اولویت‌های اصلی و نیاز‌های مبرم کشور و نظام در حوزه‌های مختلف تبدیل می‌شود.

 

فوادیان اضافه کرد: کشور ما در شرایط حاضر نیازمند تزریق مسکن، تیغ ماهر و تیز جراحان اقتصادی در کنار یکدیگر است و بدون شک هیچ یک از این دو به تنهایی مشکلات جامعه را حل نخواهد کرد.

 

گفتنی است، توصیه به بیمه‌ها برای نقش آفرینی بهتر درتأمین نیازهای اقشار مختلف جامعه به ‌خصوص کشاورزان، صنعت‌‌گران و طبقه محروم و لزوم توجه بیشتر مسئولان به حوزه آموزش و پرورش کشور از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/س

ارسال نظرات