۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۲۸۵
نماینده آیت الله سیستانی:

رمز نابودی تروریست همکاری همه مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی با محکوم کردن اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه گفت: رمز نابودی تروریست همکاری همه مردم عراق است.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، به وضعیت اقتصادی عراق اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی عراق بسیار نامطلوب است و مقامات این کشور نمی‎توانند به چرخاندن وضعیت اقتصادی به تولید و فروش نفت تکیه کنند.


وی عراق را یک کشور غنی دانست و بیان داشت: عراق از نظر منابع و ثروت‎های طبیعی از کشورهای غنی خاورمیانه محسوب می‎شود.


نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: عراق کشوری فقیری نیست ولی مردم آن در فقر زندگی می‎کنند.


وی به بخش دیگری از مشکلات عراق اشاره کرد و عنوان داشت: عراق با مشکلاتی در توسعه و قضاوت دست و پنجه نرم می‎کند که این همه مشکلات با تکیه بر ثروت‎ها و استعدادهای ملی قابل حل و فصل است.


حجت الاسلام صافی از مسؤولان عراقی خواست که چرخ صنعت این کشور را به حرکت در آورند و تصریح کرد: صنعت این کشور به حالت شبه مرده تبدیل شده است بنابراین با کمک به صنعت‎گران و ترویج کشاورزی می‎توان بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.


خطیب جمعه کربلا تروریسم را بزرگترین خطر برای عراق دانست و اظهار داشت: همکاری مسؤولان در اقدامات قضایی می‎تواند فشار حملات ترویستی را کاهش دهد.


وی منشا حمله‎های تروریستی را فکر منحرف بیان کرد و گفت: گرچه مبارزه با تروریسم وظیفه نیروهای امنیتی و حکومت این کشور است اما برای نابودی هر چه سریعتر این جنایتکاران همه مردم عراق باید با یکدیگر متحد شوند.


این عالم عراقی در پایان تصریح کرد: یکی از آثار اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه افزایش کشته‎های مردم مظلومی همانند کودکان و زنان است که متاسفانه شاهد افزایش تشییع جنازه هموطنان هستیم./994/ب901/د

ارسال نظرات