۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۵۳۲۴
مدیر حوزه علمیه کنگان:

طلاب پرچمدار وحدت‌بخشی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کنگان درباره وظیفه طلاب در ایجاد وحدت در جامعه گفت: با توجه به این‌‎که طلاب و روحانیون ارتباط بیشتری با مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند باید پرچمدار عرصه وحدت باشند.
هفته وحدت

حجت الاسلام مصطفی خلفانی، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) کنگان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به  ضرورت توجه بیشتر به مسأله وحدت اظهارداشت: نفس وحدت موضوعیت دارد نه این‎که به سبب مصلحت یا عدم ایجاد مفسده لازم باشد کاری انجام داد که سبب وحدت شود.

 

وی افزود: خداوند متعال در سوره آل عمران، آیه 103 با تأکید بر وحدت، ایجاد تفرقه میان مسلمانان را نهی کرده و وحدت را از نعمت های خود بر بندگان می داند.

 

مدیر مدرسه علمیه کنگان تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید همگى به ریسمان خدا «قرآن، اسلام و هرگونه وسیله رحمت» چنگ زده و پراکنده نشوید، نعمت‏ خدا را به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او میان شما الفت ایجاد کرد و به برکت نعمت او برادر شدید.

 

حجت الاسلام خلفانی درباره وظیفه طلاب در ایجاد وحدت در جامعه گفت: با توجه به این‌که طلاب و روحانیون ارتباط بیشتری با مجموعه های فرهنگی و اجتماعی دارند باید پرچمدار عرصه وحدت باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در تلاش برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان هستند و در رأس آنها آمریکا و انگلیس قرار دارند، بیان داشت: اگر بخواهیم دین دچار فرقه های گوناگون نشود باید وحدت را حفظ کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم آب به آسیاب دشمن ریخته و در زمین دشمن بازی کرده ایم./9462/د101/س 

ارسال نظرات