۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۳۳۵

آغاز به کار کنگره ملی امام صادق در خوی

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی امام صادق(ع) با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه دقایقی پیش در مجتمع فرهنگی هنری خوی آغاز به کار کرد.
کنگره ملي امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، کنگره ملی امام صادق(ع) در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) دقایقی پیش در مجتمع فرهنگی هنری خوی آغاز به کار کرد.

 

این کنگره با هدف تبیین علم و دانش در شخصیت و سیاست و اندیشه سیاسی در حیات امام صادق(ع) با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و همچنین ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

 

در آیین افتتاحیه کنگره ملی امام صادق(ع) آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و دبیرکمیته علمی کنگره و همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سخنرانی کردند.

 

همچنین پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به صورت کلیپ تصویری در این کنگره ملی پخش شد و  حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده، مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه متن پیام حجت الاسلام علی محمدیف رییس سازمان اوقاف را قرائت کرد.

 

مقرر شده است، در آیین اختتامیه این کنگره ملی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان استاد فلسفه اخلاق وعرفان سخنرانی کرده و پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز قرائت شود.

 

به دبیرخانه کنگره ملی امام صادق(ع) 350 مقاله ارسال شده بود که از این تعداد 40 مقاله در دو جلد به چاپ رسیده است که به شرکت کنندگان در کنگره اهدا می شود.

 

استان های آذربایجان غربی، قم، مازندران و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مقالات ارسالی را به خود اختصاص داده اند.

 

صاحبان هشت مقاله برتر ضمن ارائه مقالات در کنگره یک روزه امام صادق (ع)، در آیین اختتامیه تجلیل می شوند./936/پ202/س

ارسال نظرات