۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۳۴۱
رییس سازمان اوقاف در پیامی:

امام صادق هسته مرکزی تشیع است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام جعفر صادق (ع) هسته مرکزی تشیع است که با پایداری تمام و استقامت آغازگر نهضت الهی بود که اسلام راستین را پایه گذاری کرد.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با صدور پیامی به کنگره ملی امام صادق (ع) که امروز از سوی حجت الاسلام الهی زاده، قائم مقام سازمان اوقاف در آیین افتتاحیه کنگره قرائت شد، آورده است: امام صادق (ع) فکری مستقیم و اندیشه عمیق در تمام متون داشت که هیچ دانشمندی ندارد.

 

وی افزوده است: قلب امام صادق (ع) سرشار از علم و فضل است به گونه ای که می پرسند و او به تمام سوالها به همه زبانها پاسخ می دهد و اینجاست که همه دانشمندان  در برابر علوم  بی کرانش شکست خورده و عقب برمی گردند و می فهمند که امام صادق (ع) مرکز علم و فن است.

 

حجت الاسلام محمدی به فضای دوران حکومت امام صادق و تقابل بنی امیه و بنی عباس اشاره و اضافه کرده است: این امام همام با استفاده از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را برای درخشش ابدی مکتب تشیع به کار بردند.

 

وی اظهار کرده است: فضای عرفان به آواز صدای امام صادق (ع) آشنا بود؛ هسته مرکزی تشیع امام جعفر است که با استقامت آغازگر نهضتی بود که اسلام راستین را پایه گذاری و بیش از 4 هزار شاگرد را تربیت کردند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه پیام گفته است: برگزاری چنین کنگره هایی علاوه بر ارج نهادن به اهل بیت (ع) ، درس های فراوان برای مردم می دهد چراکه شخصیت امام صادق محدوده زمانی و مکانی ندارد و ما در همه حال نیازمند آموختن همه جانبه از او هستیم.

 

گفتنی است، کنگره ملی امام صادق (ع) از صبح امروز با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در خوی آغاز به کار کرده است و عصر امروز با تجلیل از صاحبان برترین مقالات به کار خود پایان می دهد./936/پ203/ب

ارسال نظرات