۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۳۴۷
در کنگره ملی امام صادق صورت گرفت؛

بررسی شخصیت علمی و سیاسی امام صادق در قالب 350 مقاله

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: علم و اندیشه در شخصیت و سیاست و اندیشه سیاسی امام صادق (ع) در قالب 350 مقاله در کنگره ملی امام صادق (ع) بررسی و تبیین شده است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در کنگره ملی امام صادق (ع) با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) افزود: سازمان اوقاف برنامه های مختلف فرهنگی را برگزار می کند که برگزاری کنگره ملی امام صادق (ع) نمونه بارز این اقدامات فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: سازمان اوقاف درصدد تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر " تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی" است.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی امام صادق (ع) در خوی، خاطرنشان کرد: زادگاه مرجعیت بزرگ شیعه، آیت‌الله ابوالقاسم موسوی خویی و وجود واقف بزرگی همچون میرزا ابراهیم شهید، بزرگترین واقف دلیل انتخاب خوی برای برگزاری این کنگره بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بررسی علوم و دانش در شخصیت و سیاست و اندیشه سیاسی در حیات امام صادق(ع) را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: ابعاد شخصیتی علمی و سیاسی امام صادق در قالب 350 مقاله رسیده از 17 استان بررسی شد.

 

حجت الاسلام مصائبی اظهار داشت: بیشترین تعداد مقالات از آذربایجان غربی، قم، مازندران و سیستان و بلوچستان به دبیرخانه کنگره امام صادق ارسال شده بود.

 

وی اضافه کرد: از 350 مقاله رسیده هشت مقاله در کنگره ارائه شده و 40 مقاله نیز در قالب دو جلد کتاب منتشر شده و به حاضران عرضه می شود.

 

رییس کنگره ملی امام صادق (ع) در ادامه با اشاره به ویژگی دوران امام صادق (ع) گفت: این امام شاگردان بسیاری را تربیت کردند به طوری که حتی از اهل تسنن نیز محضر ایشان بودند.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) کیفیت علمی سیاسی بسیار بالایی داشتند به طوری که حتی برادران اهل تسنن در تفسیرهای خود به روایات این امام استناد می کنند.

 

گفتنی است، کنگره ملی امام صادق (ع) در آستانه ولادت این امام همام  با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع در شهرستان خوی در حال برگزاری است.

 

این کنگره ملی عصر امروز با معرفی و تجلیل از نویسندگان برترین مقالات به کار خود پایان می دهد./936/پ202/ب

ارسال نظرات