۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۳۸۴
حجت الاسلام شکوری:

حرکت به سمت فقه حکومتی عامل ترویج فرهنگ اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه خوی با بیان این که فقه ما حکومتی است، گفت: در دوران حاکمیت نظام اسلامی مباحث حوزه باید به سبک حکومتی باشد چراکه حرکت به سمت فقه حکومتی عاملی اساسی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه خوی، عصر پنج شنبه در کنگره ملی امام صادق (ع) با اشاره به اقدامات ارزشمند امام صادق (ع) برای پایه گذاری مکتب تشیع اظهار کرد: تربیت چهار هزار شاگرد از جمله این اقدامات است که در بیشتر کشورهای دنیا فعالیت داشتند.

 

وی برگزاری مناظره‌های علمی و کلامی، اعزام نماینده به شهرهای مختلف برای ساماندهی شیعیان، برخورد قاطع با گروه‌های سیاسی زمان و  مدیریت خلفای اموی و جریانهای سیاسی و انحرافی حاکم را از  دیگر اقدامات شاخص و ارزنده این امام همام ذکر کرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به دوران حکومتی امام صادق (ع) بیان داشت: امام صادق با وجود فشارهای دشمنان موفقیت های ارزشمندی را در تاریخ اسلام به ثبت رسانده است که باید مورد توجه علماء دین قرار گیرد.

 

دبیر کمیته علمی کنگره امام صادق(ع) با اشاره به اینکه حکومت جمهوری اسلامی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، ادامه داد: باید از این فرصت برای شناخت بیشتر در خصوص ائمه معصوم(ع) استفاده کنیم.

 

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای تثبیت نظام اسلامی نشات گرفته از امام صادق(ع) بوده و باید عملکرد نظام ما همانند دوران بنیانگذار مکتب جعفری باشد.

 

عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی با انتقاد از حکومتی نبودن فقه در کشورمان گفت: باید به سمت فقه حکومتی در کشور حرکت کنیم چرا که این امر عاملی اساسی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام شکوری تاکید کرد: حوزه علمیه قم باید روایات امام صادق(ع) را استفاده کرده و موضوعات فقهی ایشان را بازگو کنند و برای جهانی سازی فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش روز افزون داشته باشند./936/پ202/ب

ارسال نظرات