۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۳۸۹

شهادت دیپلمات ایرانی در یمن

خبرگزاری رسا ـ هنوز مشخص نیست که چه گروهی دست به این اقدام زده است اما گروه های سلفی وابسته به القاعده و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله متهمان اصلی این واقعه هستند.
صنعا - يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: دیپلمات ایرانی که در صنعا، پایتخت یمن هدف گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته بود، کشته شده است. پیشتر گفته شده بود که این دیپلمات به شدت مجروح شده بود.
بی بی سی در ادامه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ابوالقاسم اسدی، دیپلمات ایرانی که در صنعا بر اثر حمله تروریستی مجروح شده بود، به شهادت رسید. تروریست ها با حمله به این دیپلمات قصد ربودن او را داشتند که به دنبال مقاومت وی، تروریست ها به سوی او تیراندازی کردند.
شایان ذکر است هنوز مشخص نیست که چه گروهی دست به این اقدام زده است اما گروه های سلفی وابسته به القاعده و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله متهمان اصلی این واقعه هستند.
بی بی سی فارسی افزود: این دومین بار است که دیپلمات‌های ایرانی در یمن هدف افراد مسلح قرار می گیرند. در ژوئیه سال گذشته میلادی (تیرماه سال جاری)، وزارت خارجه ایران از ربوده شدن یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن خبر داده بود.
گفته شده است که این کارمند سفارت ایران در منطقه دیپلماتیک جنوب صنعا در حرکت بود که مردان مسلح با بستن جاده، او را به زور از خودرو پیاده کرده و به نقطه نامعلومی بردند. هنوز از سرنوشت این دیپلمات ایرانی اطلاعی در دست نیست.
به گفته برخی کارشناسان؛ پیکارجویان قبیله‌ای در یمن، اغلب برای تحت فشار قرار دادن دولت، دست به این گونه اقدامات می زنند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات