۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۴۰۳

حمله به تظاهرکنندگان تایلندی

خبرگزاری رسا ـ ساتپ تاگسوبان: از آغاز مبارزات تاکنون ۲۷ حمله صورت گرفته که موجب کشته شدن دو تا سه تن و زخمی شدن دهها تن شده است.
تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: در حالی که صدها تن از مخالفان دولت تایلند روز جمعه در خیابان های بانکوک تظاهرات می کردند یک بمب دستی در نزدیکی ساتپ تاگسوبان، رهبر جنبش مخالفان منفجر شد و در جریان آن 36 تن زخمی شدند.


هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما رهبران مخالفان همواره این انفجار ها را به دولت یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند، نسبت می دهند.


گفتنی است از ماه دسامبر و آغاز اعتراضات خیابانی علیه دولت یینگلاک شیناواترا، یک رشته حملاتی توسط افراد ناشناس علیه مخالفان دولت صورت گرفته است.


ساتپ تاگسوبان که متهم به شرکت در شورش هاست می گوید: از آغاز مبارزات تاکنون 27 حمله صورت گرفته که موجب کشته شدن دو تا سه تن و زخمی شدن دهها تن شده است. ما از مبارزه دست نمی کشیم و به راهمان ادامه می دهیم.


معترضان مخالف دولت تایلند به منظور افزایش فشار بر یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر این کشور و واداشتن وی به استعفا برآنند تا بانکوک را به تعطیلی بکشانند./1421/1409/ح

ارسال نظرات