۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۴۴۳
آیت الله حیدری:

خود محوری و بی بصیرتی سبب تفرقه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خود محوری را از موانع وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: خود محوری، بی بصیرت و پیروی از هوای نفسانی از مهم ترین عواملی هستند که سبب ایجا تفریقه میان مسلمانان می شود.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مسأله وحدت به عنوان یکی از دستورات قرآنی اظهارداشت: مسأله وحدت یکی از دستورات مسلم قرآنی است که در آن به صراحت از مسلمانان خواسته شده متحد باشند و متفرق نشوند.

وی افزود: خداوند در قرآن دستور داده مسلمانان متحد باشند تا با شکست مواجه نشده و اقتدار و عزت مندی خود را در پرتو وحدت جستجو کنند.

آیت الله حیدری با بیان این‎که در هر نقطه از تاریخ که مسلمانان از یکدیگر متفرق شدند از دشمنان شکست خوردند گفت: فلسطین که در حال حاضر بیش از 70 سال است زیر چکمه های صهیونیست ها به سر می برد نمونه ای از تفرق مسلمانان در تاریخ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: 15 میلیون یهودی متحد غلبه پیدا کردند بر 1 میلیارد و 700 میلیون مسلمان متفرق و این نشان دهنده آثار تفرقه میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: وحدت مانند اکسیژن برای تنفس و آب خوردن برای زندگی جامعه اسلامی لازم و ضروری است.

آیت الله حیدری با اشاره به موانع وحدت در جامعه اسلامی اظهارداشت: موانع وحدت سبب تفرقه شده مانند کج فهمی، خود محوری که تکفیر از این گزینه ناشی می شود و دیگری عدم احترام به رای مخالف است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‎که اسلام به مسلمانان دستور داده که عقاید مخالف را تحمل کرده و بر اساس اشتراکاتی مانند توحید، نبوت و قرآن همدیگر را بپذیرند گفت: خود محوری، بی بصیرتی و پیروی از هوای نفسانی سبب تفرقه شده و جهالت نیز از سوی جاهلان شیعه و اهل سنت وجود دارد که با دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان تفرقه ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: توهین به مقدسات اهل تسنن از سوی مراجع تقلید و مقام معظم رهبری حرام اعلام شده اما همچنان شاهد خدمت رسانی برخی از شبکه های جاهل شیعی با توهین به مقدسات اهل تسنن به مخالفان اسلام و مستکبران جهان هستیم.

آیت الله حیدری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت میان مسلمانان اظهارداشت: نفس اعلام وحدت از سوی امام خمینی(ره) و تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دستور مقام معظم رهبری ایجاد شد که از سازوکار های بسیار مهم در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فعالیت های دیپلماسی، فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مجامع اسلامی نشان دهنده این است که ایران داعیه دار وحدت میان کشور های مسلمان بوده اما متأسفانه همیشه نواهای تفرقه از کشور های سلفی و وابسته به آمریکا شنیده می شود./9462/ت301/ب

ارسال نظرات