۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۴۷۷
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مرحوم پرورش هیچگاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که مرحوم پرورش هیچگاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود، گفت: هدف مرحوم پرورش اعتلای اسلام و عدم وابستگی کشور به بیگانگان بود.
ديدار خانواده مرحوم پرورش با مراجع و علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار خانواده مرحوم پرورش، با اشاره به ویژگی‌های آن مرحوم، گفت: مرحوم پرورش به دین و معنویات تقید ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: مرحوم پرورش به نماز شب و زیارت عاشورا اهمیت زیادی می‌داد و توجه به والدین به ویژه مادر در دستور کار آن مرحوم قرار داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت مرحوم پرورش، خاطرنشان کرد: پیام رهبری نشان دهنده شناخت بالای ایشان از مرحوم پرورش بود از این رو پیامی بی نظیر و پر معنا برای آن مرحوم صادر کردند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که برخی از افراد انقلابی پس از پیروزی انقلاب از مسیر خارج شدند، اظهار کرد: برخی به خاطر محقق نشدن خواسته‌هایشان از انقلاب جدا شدند و عده‌ای نیز می‌خواستند انقلاب را به نفع خود مصادره کنند از این رو به مقابله با آن پرداختند.

وی ادامه داد: مرحوم پرورش جزء انقلابیونی بود که خالصانه برای انقلاب خدمت کرد و خدمت به اسلام و انقلاب جزء عقیده او بود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که مرحوم پرورش هیچگاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود، افزود: هدف مرحوم پرورش اعتلای اسلام و عدم وابستگی کشور به بیگانگان بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به کارنامه موفق مرحوم پرورش در انقلاب، گفت:‌ مرحوم پرورش در مسیری حرکت می‌کرد که انقلاب و امام خمینی(ره) نشان می‌دادند از این رو هیچگاه از مسیر اصلی منحرف نشد.

وی سخنرانی و فن خطابه را از ویژگی‌های بارز مرحوم پرورش دانست و اظهار کرد: مرحوم پرورش مبلغ خوبی برای دین بود و جوانان بسیاری در جلسات او شرکت کرده و تربیت می‌شدند./927/پ202/ج   

ارسال نظرات