۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۵۴۸۵
در مدرسه دارالشفاء قم؛

20 طلبه به دست آیت‌الله صافی گلپایگانی معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ‌ همزمان با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) 20 طلبه حوزه علمیه قم به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی معمم شدند.
مراسم عمامه گذاري طلاب به دست آيت الله صافي گلپايگاني مراسم عمامه گذاري سي طلاب به دست آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست طلبه حوزه علمیه قم عصر امروز در مدرسه عالی دارالشفا به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر اساس این گزارش، سالن همایش‌های مدرسه عالی دارشفا عصر امروز شاهد حضور پر شور طلاب حوزه‌های علمیه بود که برای مراسم عمامه گذاری گردهم آمده بودند.

ازدحام جمعیت در این مراسم به حدی بود که بسیاری از طلاب به صورت ایستاده مراسم عمامه گذاری طلاب را مشاهده می‌کردند.

از نکته‌های قابل توجه این مراسم حضور خانواده‌های طلاب و روحانیان در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا بود که مدرسه فیضیه و دارالشفا چنین روزهایی را کمتر به خود دیده‌اند.

عصر امروز یکی از روزهای پر رفت ‌و آمد و شلوغ مدرسه عالی دارالشفا بود و مراسم عمامه گذاری طلاب و ازدحام جمعیت بیش از حد مشکلاتی را برای طلاب و خانواده‌های آنها به وجود آورد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این مراسم برای طلاب تازه معمم شده آروزی توفیق در راه خدمت به اسلام کرد و به صورت جداگانه نیز توصیه‌هایی را به هر یک از طلاب ارئه داد.

حجت‌الاسلام همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداختند و برای طلاب تازه مععم شده آروزی موفقیت در خدمت به دین و اسلام کردند.

گفتنی است، 2 هزار طلبه برای معمم شدن اعلام آمادگی کرده بودند که پس از حضور این افراد در کلاس‌های توجیهی و انجام مصاحبه تنها 1300 نفر از طلاب مجوز ملبس شدن را دریافت کردند و در این مراسم بیست نفر از آنها به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی معمم شدند./927/پ203/ج

ارسال نظرات