۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۴۸۹
مدیر حوزه علمیه استان قم:

1300 طلبه در سال جاری ملبس به لباس روحانیت شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این‌که امسال 2 هزار نفر از طلاب آمادگی خود را برای ملبس شدن اعلام کردند، گفت:‌ از این میان هزار و سیصد طلبه پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی، توجیهی و مصاحبه موفق به دریافت مجوز تلبس شدند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم عصر دیروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت:‌ خداوند بهترین شخصیت و عقل نخستین را که وجود پیامبر اعظم است برای تکمیل ادیان سلف و تکامل بشر آفرید و به رسالت مبعوث کرد.

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) برای انجام رسالت الهی باید خود را آماده می‌کردند، ابراز کرد: هرچند روح پیامبر(ص) ‌قدسی است اما خودسازی ایشان سبب شد تا خود را برای سنگینی ابلاغ دین بیشتر آماده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این‌که پیامبر(ص) وقتی مبعوث شدند سه سال طول کشید تا رسالت خود را علنی کنند، اظهار داشت: در این مدت مأموریت پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) این بود که ابتدا درون خانواده خود را آماده سپس به رسالت خود را به مردم اعلان کنند.

حجت‌الاسلام فرخ فال ادامه داد: پس از علنی شدن رسالت پیامبر(ص) و دعوت مردم به خدا پرستی مشرکان احساس خطر کرده و دشمنی‌های خود را با ایشان آغاز کردند.

همسران نقش اساسی در موفقیت طلاب دارند

وی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س)، پیامبر(ص) را در راه ابلاغ دین کمک کرد، خطاب به همسران طلاب، گفت: همسران طلاب باید از حضرت خدیجه(س) الگو بگیرند و همسران خود را در راه تبلیغ و ترویج دین کمک کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به رسالت‌های طلاب، ابراز کرد: امروز طلاب تازه معمم شده مسؤولیتشان در راه تبلیغ و ترویج دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بسیار سنگین می‌شود.

طلاب به لباس تقوا ملبس شوند

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان این‌که لباس روحانیت محدودیت‌هایی را به دنبال دارد،‌ گفت: ‌البته هر محدودیتی بد نیست و طلاب باید با رفتار و کردار خود برای جامعه الگو باشند.

وی خطاب به طلاب تازه معمم شده، اظهار کرد: امروز سر فصل جدیدی از زندگی برای شما آغاز شده و توقعات جامعه و خانواده از شما بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قم تأکید کرد: طلاب تازه معمم شده در صورتی که ملبس به لباس تقوا شوند در کارها موفق بوده و بر روی جامعه تأثیرگذار می‌شوند.

ضرورت خود سازی و تهذیب نفس در میان طلاب

حجت‌الاسلام فرخ فال بر ضرورت خود سازی و تهذیب نفس تأکید کرد و افزود: اگر طلاب به خودسازی توجه کنند قدرت نفوذ کلام و اثر گذاری به دست خواهند آورد.

وی با بیان این‌که حضور در حوزه علمیه افتخاری است که نصیب هر فردی نمی‌شود، ابراز کرد: طلاب حوزه علمیه باید قدردان این نعمت الهی باشند و بدانند با حرمت نگاه داشن برای روحانیت و امام زمان(عج) خداوند نعمت‌های خود را برای آنها افزایش خواهد داد.

ارتباط با خدا و امام زمان مورد توجه طلاب قرار گیرد

مدیر حوزه علمیه استان قم تأکید کرد: طلاب اگر مشکلات را تحمل کنند و بدانند که در مسیر مکتب امام صادق(ع) حرکت می‌کنند، قطعا مورد توجه و عنایت امام زمان(عج) قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام فرخ فال ادامه داد: ارتباط طلاب با خدا و امام زمان(عج) نخستین چیزی است که طلاب باید در مسیر طلبگی رعایت کنند.

وی در پایان با بیان این‌که امسال 2 هزار نفر از طلاب آمادگی خود را برای ملبس شدن اعلام کردند، گفت:‌ از این میان هزار و سیصد طلبه پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی، توجیهی و مصاحبه موفق به دریافت مجوز تلبس شدند./927/پ202/ن

ارسال نظرات