۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۵۰۵
آیت الله مهمان نواز:

تکیه بر مشترکات دینی راهکار اصلی تقویت وحدت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهمان نواز گفت: تکیه بر مشترکات دینی و مذهبی بهترین راهکار برای گسترش و تقویت وحدت در بین ملت های مسلمان است.
آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با جمعی از مدیران فرهنگی و مذهبی استان، با تبریک به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و نیز هفته وحدت، اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگ و خردمندانه حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نامگذاری فاصله بین دوازدهم ربیع الاول و هفدهم این ماه به عنوان هفته وحدت بود.

 

به گفته وی این نامگذاری و حمایت مسلمانان جهان از این اقدام سبب شده تا بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی در بین مسلمانان خنثی شود.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اکنون هم همه ما به عنوان نیروها و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی وظیفه شرعی و دینی داریم تا از هر عملی که منجر به خدشه وارد شدن به وحدت بین مسلمانان می شود، اجتناب کنیم.

 

آیت الله حبیب الله مهمان نواز با بیان این که بین برادران و خواهران اهل سنت و شیعه مشترکات زیادی برای اتحاد وجود دارد، تصریح کرد: تکیه بر مشترکات دینی و مذهبی بهترین راهکار برای گسترش و تقویت وحدت در بین ملت های مسلمان است.

 

امام جمعه سابق بجنورد هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تقویت وحدت و تبیین لزوم گسترش آن در جوامع اسلامی دانست و اظهار کرد: باید همه متولیان و صاحب نظران اسلامی برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب تلاش کنند تا با گسترش وحدت در بین کشورهای اسلامی، دشمنان اسلام نتوانند اهداف استعماری و استکباری خود را در بین مسلمانان پیاده کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات